بنزین وارداتی از کشور رخت می‌بندد/ ستاره‌خلیج‌فارس، ضامن خودکفایی ایران در تولید بنزین

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان جایگاه‌داران سوخت کشور گفت: هم اکنون میزان تولید بنزین در کشور نزدیک 50 میلیون لیتر است و حدود 12 تا 16 میلیون لیتر از طریق واردات تامین می‌شود، بنابراین با اضافه شدن بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس دیگر وارد کننده نخواهیم بود.

ناصر رئیسی‌فرد رئیس انجمن صنفی کارفرمایان جایگاه‌داران سوخت کشوردر گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در پاسخ به اینکه آیا این امکان وجود دارد ایران از واردات بنزین بی‌نیاز شود، اظهار کرد: با توجه به توسعه پالایشگاه‌های کشور و نیز افزایش میزان تولید بنزین طبق برنامه ریزی صورت گرفته، این امکان وجود دارد که از سال آینده از واردات بنزین به کشور بی‌نیاز شده تا جاییکه ایران به جمع صادرکنندگان بنزین بپیوندد.

او تصریح کرد: هم اکنون میزان تولید بنزین در کشور نزدیک 50 میلیون لیتر است و حدود 12 تا 16 میلیون لیتر از طریق واردات تامین می‌شود؛ بنابراین با اضافه شدن بنزین تولیدی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس دیگر وارد کننده نخواهیم بود.

رئیسی‌فرد تاکید کرد: پیش‌بینی شده است که از پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس حدود 24 میلیون لیتر بنزین تولید شود و با این افزایش علاوه برتامین نیاز داخلی، صادر کننده نیز هم خواهیم بود.

می‌توان یادآور شد با توجه به اینکه هم اکنون میزان تولید روزانه بنزین در کشور نزدیک 50 میلیون لیتر است و این میزان تولید پاسخگوی مصرف داخلی نیست و همچنین در کنار آن همچنان بیش از 16 میلیون لیتر واردات بنزین در اوج مصرف را داریم که در این میان مسئولان شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران خبر از قطع واردات بنزین از اوایل اسفند ماه امسال می‌دهند.

این در حالی است که هنوز پالایشگاه ستاره خلیج فارس در میزان بنزین تولیدی با مشکلاتی مواجه است. حال بهتر نبود قبل از اینکه خبر از قطع واردات بنزین داده شود به فکر رفع موانع و مشکلات پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس باشیم؟!

402

کد خبر: 869502

وب گردی

وب گردی