جوانان و زنان حلقه مفقوده در بودجه ۹۷ شهرداری

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: جوانان و زنان را در خط مشی اساسی ندیده‌ایم، این موضوع مفغول مانده و در واقع نسبت به برنامه پنج ساله شهرداری عقب هستیم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، احمد مسجدجامعی در بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران در بررسی الزامات بودجه 97 شهرداری گفت: جوانان و زنان در خط مشی اساسی این برنامه دیده نشده‌اند، در حالی‌که مهم هستند.

وی ادامه داد: ارتقای سطح مشارکت شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای صیانت از خانواده مطرح است، اما خانواده فقط از حوزه کاهش آسیب‌ها دیده شده نه آن وظیفه‌ای که در سلامت جامعه مهم بوده و برعهده خانواده گذاشته شده است.

وی افزود: در برنامه قبل پیشنهاداتی برای دختران دیده شده بود اما اکنون فقط زنان در مقوله خانواده مطرح است و مسئله جوانان هم در این مصوبه مغفول مانده است.

مسجدجامعی گفت:‌ اگر می‌خواهیم تحرک داشته باشیم، باید برنامه‌های اجرایی ذیل خط مشی مشخصی تعریف شوند تا رویکرد جدیدمان در حوزه جوانان و زنان بازتاب داده شود.

وی افزود: ما نسبت به برنامه پنج ساله شهرداری عقب هستیم و در دیدار با رئیس‌جمهور تأکید شد که اسناد فرادستی در بحث حمل‌ونقل ریلی فقط به مترو معطوف نشود بلکه در برنامه‌هایمان توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه خطوط ریلی دیده شود.

مسجد جامعی همچنین پیشنهاد داد افزایش ظرفیت مسافرگیری در حمل‌ونقل عمومی و تکمیل چرخه حمل‌ونقل عمومی دیده شود، درواقع سیاست‌های جداگانه برای اتوبوس‌رانی، مترو و... حذف و یک سیاست یکپارچه دیده شود.

706

کد خبر: 869503

وب گردی

وب گردی