بزرگ‌ترین کتابخانه  خراسان شمالی  در دانشگاه آزاد واحد بجنورد قرار دارد

کتابخانه مرکزی دانشـگاه آزاد اسـلامی واحد بجنورد بـا داشـتن بیـش از 110 هزار نسخه کتـاب، به شمار می‌آید.

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد هم‌زمان با تأسیس این واحد دانشگاهی در سال 1367 با 5 هزار جلد کتاب، فعالیت خود را آغاز کرد.

کتابخانه مرکزی واحد بجنورد با عمر 30 ساله خود هم‌اکنون 35 هزار عنوان کتاب و بیش از 110 هزار نسخه کتاب را همچون مرواریدی گران‌بها در دل قفسه‌های چوبی خود جای‌داده، کتابخانه‌ای که کتاب‌های آن با دستان گرم و صمیمی کتابدارانی با امانت و باصداقت هرروز لمس می‌شود.

رده بندی کتابخانه مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بر اساس رده‌بندی بین‌المللی کنگره است و همچنین از امکانات به‌روز این کتابخانه می‌توان به قابلیت جستجو و دسترسی دانشجویان، استادان و پژوهشگران از طریق شبکه تحت وب از هر نقطه‌ای از کشورمان اشاره کرد.

این کتابخانه هم‌اکنون بیش از 3 هزار عضو فعال دارد و با مساحتی به متراژ 1100 مترمربع و دارا بودن بخش‌هایی همچون سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش امانت(مرکزی)، مرجع و مجموعه‌ای غنی از منابع و کتب علمی و دانشگاهی به‌عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه استان خراسان شمالی محسوب می‌شود.

دانشجویان با مراجعه به بخش مرجع می‌توانند جهت تکمیل پایان‌نامه خود از پایان‌نامه‌های بایگانی‌شده و همچنین کتاب‌های مرجع این بخش در فضایی آرام استفاده کنند.

برای دسترسی به نشریات، اشتراک در بخش پایگاه‌های اطلاعاتی صورت گرفته و در قالب کتابخانه دیجیتال قابل‌استفاده دانشجویان و محققان است.

در سال جاری نیز دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد 900 جلد کتاب با عنوان‌های تخصصی را به قفسه‌های این کتابخانه افزوده است.

دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی نیز در دانشکده خود دارای کتابخانه تخصصی به‌صورت مجزا هستند و می‌توانند با مراجعه به این کتابخانه نیازهای آموزشی و پژوهشی خود را مرتفع سازند.

کد خبر: 869516

وب گردی

وب گردی