نمایشگاه‌های سراسری کتاب فرصت مناسبی برای ترویج مطالعه است

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور دینی و فرهنگی درمراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب اردبیل گفت: برگزاری نمایشگاه‌های سراسری کتاب فرصت مناسبی برای ترویج مطالعه است.

به گزارش ایسکانیوز از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه کتاب استان اردبیل صبح امروز با حضور حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور دینی و فرهنگی، بهنام جو،استاندار اردبیل، اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل درمحل دائمی نمایشگاه های بین المللی اردبیل برگزار شد.

حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی در این مراسم گفت: مدیران اجرایی دستگاه‌های مختلف در کشور می‌بایست با تمام وجود برای توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در تلاش باشند تا خلاء‌های فرهنگی موجود در جامعه با مشارکت همه جانبه مردم و مسؤولان برطرف شود.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه‌های سراسری کتاب فرصت مناسبی برای گفت‌وگو در عرصه فرهنگ، معرفی نویسندگان و چهره‌های ممتاز و ترویج مطالعه فراهم می‌کند و برای تحقق این موضوع، یکی از مهمترین برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری نمایشگاه‌های سراسری در استان‌های مختلف کشور است.

مشاور امور فرهنگی و دینی وزیر ارشاد اسلامی بر ضرورت آگاهی جهان اسلام برای مقابله با توطئه‌های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان تأکید کرد و ادامه داد: استکبار جهانی در تلاش برای سلطه‌پذیری کشورهای جهان سوم بوده و هر روز با نقشه‌های مختلف برای دستیابی به توطئه‌های شوم خود در تلاش است.

سلیمانی بیان کرد: کشورهای مستبد غربی با بهره‌گیری از قدرت نظامی، فرهنگی و اقتصادی به دنبال منزوی کردن کشورهای اسلامی بوده و ایستادگی در برابر هجمه‌های وسیع و دامنه‌دار دشمنان با اقتدار علمی یک وظیفه همگانی قلمداد می‌شود.

مشاور امور فرهنگی و دینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با انتقاد از رویه برخی از پژوهشگران و نویسندگان در تدوین و تنظیم کتاب‌های علمی و فرهنگی یادآور شد: نویسندگان، پژوهشگران، اساتید دانشگاهی و اهالی قلم به دنبال اقتباس از کتاب‌های ارزشمند و فاخر دیگر ملت‌ها باشند و این نباید به معنای تقلید کورکورانه باشد.

سلیمانی اضافه کرد: برای پیروزی در مقابل جنگ نابرابر دشمنان راهی جز اقتدار علمی نیست و این اقتدار جز در سایه ترویج فرهنگ کتاب و مطالعه به دست نخواهد آمد.

وی زمان کودکی را بهترین مقطع سنی برای ترویج فرهنگ مطالعه معرفی کرد و افزود: رسیدن به قدرت بین‌المللی با شعار امکان پذیر نبوده و برای کسب رتبه‌های برتر در مسابقات علمی باید به دنبال علت‌یابی فاصله گرفتن جوانان از فرهنگ مطالعه با آسیب‌شناسی دقیق در جامعه باشیم.

ارباب سلیمانی با بیان اینکه بر خلاف تولید در بخش ترویح مطالعه و توزیع کتاب با مشکل مواجه هستیم، تصریح کرد: نزدیک ۲۲ میلیون ایرانی در روستاها به سر می برند و در توزیع کتاب و دسترسی آن ها به کتاب ضروری است برنامه جامعی اجرا شود.

وی تاکید کرد: علاوه بر این بسیاری از مناطق فاقد کتابخانه است که موضوع دسترسی آسان به کتاب را سخت تر ساخته است.

502

کد خبر: 869544

وب گردی

وب گردی