همکاری علمی دانشگاه مذاهب اسلامی  با دانشگاههای جهان عرب

مدیر کل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دانشگاه مذاهب اسلامی در زمینه مطالعات مقارن پیش تاز و پیش گام بوده و آماده اشتراک و انتقال تجربیات خود به جهان عرب دراین زمینه است.

به گزارش سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام دکتر یحیی جهانگیری مدیر کل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در سومین مجمع علمی دانشگاهی ایران و جهان عرب در تونس حضور دارد ضمن ارائه مقاله خود درخصوص «رابطه علمی ایران و تونس» به معرفی ظرفیت های دانشگاه مذاهب اسلامی و تجربیات موفق این دانشگاه به ویژه در زمینه مطالعات مقارن پرداخت.

وی با تاکید بر آمادگی کامل این دانشگاه برای تبادلات علمی با دانشگاههای جهان اسلام درزمینه های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی افزود: قدرت علمی دانشگاههای جهان اسلام در هم افزایی و به هم پیوستن است.

جهانگیری گفت: امروز جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به مباحث علمی و دانشگاهی در حوزه مذاهب و مطالعات تطبیقی و مقارن نیاز دارد.
وی ادامه داد: امروزه همه باید از ظرفیت های همدیگر برای رشد اسلام و مبارزه با اسلام هراسی در دنیا استفاده کنیم.

مدیر کل همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های دانشگاهی برای معرفی اسلام به نسل جوان گفت: پژوهش های مشترک می تواند به همگرایی و نیز به شناخت دقیق اسلام کمک کند.

گفتنی است سومین مجمع علمی دانشگاهی ایران و جهان عرب با حضور 20 عضو عربی و ایرانی تا 21 آبان ماه در کشور تونس ادامه دارد.

کد خبر: 869586

وب گردی

وب گردی