اکران ویژه «14 جولای» در جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم کمرایمیج»

فیلم سینمایی «14 جولای» با مدیرفیلمبرداری تورج اصلانی فیلمبردار بین‌‌المللی سینمای ایران، محصول کشورهای آلمان و ترکیه؛ در بیست و پنجمین جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم کمرایمیج» لهستان به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسکانیوز، فیلم سینمایی «14 جولای» (14 تیرمه Tîrmeh) 14 July به کارگردانی هاشم آیدمیر Hashim Aydemir، به تهیه‌کنندگی ممد حسام‌الدین یورک Mehmet Husamettin Yurek از کمپانی سینمایی «یاپم 13» Yapim 13 و با مدیرفیلمبرداری تورج اصلانی فیلمبردار بین‌‌المللی سینمای ایران و با فیلمبرداری حسن اصلانی؛ محصول کشورهای آلمان و ترکیه؛ در دومین حضور بین‌المللی خود در یک اکران ویژه در بخش «سینما جهان» در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم کمرایمیج» CAMERIMAGE جشنواره تخصصی فیلمبرداران سینمای جهان در کشور لهستان روی پرده می‌رود.

جشنواره بین‌المللی «کمرایمیج» که معتبرترین و تنها جشنواره تخصصی هنر فیلمبرداری در دنیا به شمار می‌رود؛ هر ساله با حضور فیلمبردان مطرح و باتجربه سراسر دنیا در شهر لودز در کشور لهستان برگزار می¬شود و مسئولان این جشنواره براساس نوع فیلمبرداری، بهترین فیلم را انتخاب می‌کنند و به سه فیلمبردار برتر جوایز «قورباغه طلایی»، «قورباغه نقره‌ای» و «قورباغه برنزی»؛ معتبرترین جایزه فیلمبرداری جهان را اهدا خواهند کرد.

تورج اصلانی در سال 2012 در بیستمین دوره جشنواره بین‌المللی «کمرایمیج» لهستان برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «فصل کرگدن» جایزه «قورباغه برنزی» این جشنواره معتبر و تخصصی فیلمبرداران سینمای جهان را از آن خود کرد و همچنین با فیلم سینمایی «بغض» به کارگردانی رضا درمیشیان تندیس نامزدی بهترین فیلمبرداری را نیز دریافت کرد.

اصلانی در سال 2009 نیز با فیلم مستند «چه سرسبز بود دره ما» به کارگردانی فرشته جغتایی کاندید دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری بخش مستند هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «کمرایمیج» بود.

بیست و پنجمین دوره این جشنواره با حضور فیلم‌هایی از کشورهای مختلف جهان در چندین بخش از جمله؛ بخش اصلی فیلم‌های سینمایی، بخش ویدئویی، بخش مستند، بخش موسیقی، بخش تبلیغاتی، بخش دانشجویی، کارگاه‌های تخصصی در روزهای 20 تا 27 آبان ماه جاری (11 نوامبر تا 18 نوامبر 2017) در شهر لودز در کشور لهستان برگزار می‌شود.

فیلم سینمایی «14 جولای» در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی فیلم‌های بلند «سینمای کُردی» در پنجمین دوره جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم «دهوک» Duhok در سالن «کنگره» دانشگاه دهوک و همچنین مرکز سینمایی «مازی مول» در شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق روی پرده رفت و جایزه ویژه هیئت داوران این جشنواره به خاطر فیلمبرداری بسیار چشمگیر و استایل تصویری برجسته؛ به تورج اصلانی اهدا شد و همچنین مجموعه بازیگران این فیلم نیز به طور مشترک جایزه بهترین بازیگری این دوره از جشنواره را به‌دست آوردند.

فیلم سینمایی «14 جولای» همزمان با اکران در بیست و پنجمین جشنواره بین‌‌‌المللی فیلم کمرایمیج» لهستان مدت سه ماه است که در 145 سالن سینمایی در کشورهای مختلف اروپایی روی پرده رفته و مورد استقبال علاقمندان به سینما قرار گرفته است.

503

کد خبر: 869598

وب گردی

وب گردی