اعزام تیم‌های تخصصی برای کنترل بهداشت آب مناطق زلزله‌زده/ارائه خدمات مشاوره‌ای برای سلامت روان زلزله‌زدگان

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: اکیپ‌هایی از وزارت بهداشت در روزهای آینده و پایان آواربرداری‌ها بر بهداشت محیط محل اسکان نظارت خواهند داشت.

به گزارش ایسکانیوز،قاسم جان‌بابایی درباره اقدامات وزارت بهداشت در مناطق زلزله‌زده گفت: یک تیم کارشناس بهداشت در حوزه بهداشت محیط، بهداشت مادران و کودکان و تیم‌های واکنش سریع از وزارت بهداشت به منطقه اعزام شده‌اند.

او ادامه داد: با معاون بهداشت کرمانشاه و استان‌های همجوار هماهنگی‌های لازم برای کنترل وضعیت بهداشت محیط بویژه بهداشت آب انجام دادیم. همچنین بر حضور پزشکان در مناطق روستایی تاکید داشتیم. در حال حاضر نیز بررسی‌های ابتدایی در حال انجام است.

معاون درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: اکیپ‌هایی از وزارت بهداشت نیز در روزهای آینده و پایان آواربرداری‌ها بر بهداشت محیط محل اسکان نظارت خواهند داشت. همچنین تیم‌هایی را برای بهداشت روان بازماندگان و آسیب‌دیدگان به منطقه اعزام خواهیم کرد.

جان‌بابایی با بیان اینکه تیم مدیریت بحران در وزارت کشور تشکیل شده‌است، تاکید کرد: عمده‌ترین کار در این منطقه انتقال مصدومان و وضعیت درمانی آن‌هاست، البته همزمان بهداشت محیط در کنار آن انجام می‌شود. به استان‌های همجوار نیز اعلام شده، تا آماده باشند.

705

کد خبر: 869911

وب گردی

وب گردی