نخست وزیر ایرلند: در مرحله کنونی برگزیت را "وتو " نخواهیم کرد

لئون وارادکار نخست وزیر ایرلند، اعلام کرد که در مرحله کنونی از حق وتو برای برگزیت استفاده نخواهد کرد و دوبلین در موقعیت خوبی با تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، بروکسل قبل از اینکه در ماه دسامبر تصمیم بگیرد که آیا مذاکرات می تواند به مرحله دوم در مورد تجارت برسد یا نه، سه مساله را حل می کند: لایحه خروج، حفاظت از حقوق مهاجرت و مرز بین ایرلند و ایرلند شمالی، که تنها مرز اصلی انگلیس با اتحادیه اروپا پس از خروج از آن خواهد بود.

پس از آخرین دور مذاکرات این هفته ایرلند گفت: قبل از رفتن به بحث تجارت، هنوز هم راهی برای رفتن بین دو تیم در مرز وجود دارد.

این سخنان ایرلند باعث بالابردن گمانه ها مبنی بر توانایی ایرلند بر مسدود کردن پیشرفت ها در صورت نارضایتی است.

پیش از این دولت لندن در بسته پیشنهادی خود به اتحادیه اروپا اعلام کرد: تمایلی ندارد بعد از تحقق برگزیت، در حدفاصل ایرلند شمالی که تحت کنترل بریتانیا است و کشور جمهوری ایرلند، از پست های بازرسی استفاده کند.

بعد از برگزیت، جمهوری ایرلند تنها کشور اتحادیه اروپا خواهد بود که با انگلستان مرز خاکی مشترک (حدود ۵۰۰ کیلومتر) دارد و در حال حاضر حدود ۳۰ هزار نفر به طور روزانه بدون رعایت قوانین گمرکی از آن تردد می کنند- مساله ای که با توجه به پیشینه تاریخی این منطقه از اهمیت برخوردار است.

چگونگی مدیریت مرز مشترک با جمهوری ایرلند مساله ای بسیار حساس و از اولویت های انگلستان پس از خروج از اتحادیه اروپا است.

کد خبر: 869923

وب گردی

وب گردی