جرج اورول محبوب‌ترین نویسنده آمازون شد

یک نسخه جدید که دو کتاب مشهور جرج اورول که در یک جلد گرد آورده شده در راس پرفروش‌های کیندل آمازون جای گرفته و خود اورول محبوب‌ترین نویسنده آمازون نیز شد.

به گزارش ایسکانیوز از آسوشیتدپرس، دو کتاب «۱۹۸۴» و «مزرعه حیوانات» در یک جلد گرد آمده و با اقبال مخاطبان روبه روشده است.

این کتاب که شامل دو کتاب پرفروش و مشهور جرج اورول، با مقدمه‌ای نوشته کیستوفر هیچنس است، در نسخه جلد سخت به قیمت ۵.۹۸ دلار و در نسخه کیندل به قیمت ۸.۷۶ دلار فروخته می‌شود.

در «۱۹۸۴» اورول شهری جادویی را تصویر می‌کند که همواره نظارت «برادر بزرگ» بر زندگی افراد اعمال می‌شود؛ نظارتی که می‌تواند حتی مغز افراد را بخواند.

«مزرعه حیوانات» درباره گروهی از جانوران اهلی است که در اقدامی آرمان‌گرایانه و انقلابی، صاحب مزرعه (آقای جونز) را از مزرعه‌اش فراری می‌دهند تا خود اداره مزرعه را به‌دست بگیرند ولی پس از مدتی این گروه جدید نیز به رهبری خوکی به نام ناپلئون همچون آقای جونز به بهره‌کشی از حیوانات مزرعه می‌پردازند و هرگونه مخالفتی را سرکوب می‌کنند.

این کتاب در ۴۰۵ صفحه منتشر شده و از سوی انتشارات هوتون میفلین آرکورت به بازار آمده است.

این کتاب اکنون پرفروش‌ترین ای‌بوک‌آمازون در بخش ادبیات و نیز در بخش علمی تخیلی است.

این در حالی است که این دو کتاب تا پیش از این نیز روی هم بیش از هر دو کتابِ دیگری از یک نویسنده قرن بیستمی، فروش داشته‌اند.

جرج اورول سال ۱۹۰۳ در هند متولد شد و برای پلیس سلطنتی در برمه کار کرد و سپس به ارتش ملحق شد و در جنگ داخلی اسپانیا حضور یافت. او ۶ رمان و چندین اثر غیرداستانی نوشته و مقاله‌های متعددی منتشر کرده است. وی در سال ۱۹۵۰ درگذشت.

او با نقدهای پرشماری که بر کتاب‌ها می‌نوشت، بهترین وقایع‌نگار فرهنگ و ادب انگلیسی قرن شناخته می‌شود.

کتاب «۱۹۸۴» وی اولین بار یکم جولای ۱۹۵۰ به بازار آمد و «مزرعه حیوانات» نیز در طول جنگ جهانی دوم نوشته و در سال ۱۹۴۵ میلادی در انگلستان منتشر شد، ولی در اواخر دهه ۱۹۵۰ میلادی به شهرت رسید.

«۱۹۸۴» پس از روی ‌کارآمدن ترامپ و در آغاز سال ۲۰۱۷ به کتابی پرفروش بدل شد و در راس فهرست فروش آمازون در آمریکا قرار گرفت و ناشر آن را واداشت تا دستور تجدید چاپ ده‌ها هزار نسخه از آن را بدهد.

منبع: مهر

502

کد خبر: 869982

وب گردی

وب گردی