برگزاری نهمین نشست سراسری فن بازارهای منطقه‌ای در استان یزد

نهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای، در استان یزد با حضور پارک فناوری پردیس معاونت علمی و نمایندگانی از مرکز فن‌بازار ملی ایران، با هدف ایجاد و توسعه هرچه بیشتر ظرفیت‌های شبکه فن بازار کشور برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای، در استان یزد با حضور مسئولین استانی یزد، پارک علم و فناوری یزد، پارک فناوری پردیس معاونت علمی، نمایندگانی از مرکز فن‌بازار ملی ایران و کارگزاران منطقه‌ای با هدف ایجاد و توسعه هرچه بیشتر ظرفیت‌های شبکه فن بازار کشور برگزار شد.

نهمین نشست سراسری فن‌بازارهای منطقه‌ای که با رویکرد ارائه تجربه‌های موفق و تبادل اطلاعات برگزار شده، آخرین وضعیت برنامه‌ها و فعالیت‌های فن‌بازارهای کشور بررسی شده و تجربیات حاصل از اقدامات انجام شده در راستای توسعه و رونق بازار فناوری کشور به اشتراک گذاشته شد.

اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در شروع این برنامه گفت: تلاش می‌کنیم که هر سال در دو نوبت این نشست‌ها را برگزار کنیم تا علاوه بر تازه شدن دیدار با بازیگران این حوزه بتوانید از تجربیات موفق هم اطلاع یابید، همین موضوع به پیشبرد اهداف و آشنایی و تسلط بیشتر با فضایی که در آن کار می‌کنید منجر خواهد شد.

وی بیان کرد: تقویت رابطه بین فن بازارهای منطقه‌ای و برقراری ارتباط بین کارگزاران می‌تواند کمک زیادی به افزایش ظرفیت‌های شبکه فن بازار در کشور کند.

قنبرپور در ادامه به رویکرد این نشست و تفاوت با نشست‌های پیشین اشاره کرد و گفت: تا نشست ششم رویکرد نشست‌ها ارائه گزارش عملکرد فن بازارهای منطقه‌ای بود اما در دو نشست پیشین به علاوه نشست امروز رویکرد ما بهره‌گیری از تجربیات موفق همکاران و کارگزاران است تا بتوانیم از فرصت‌های موجود در کشور برای توسعه شبکه فن بازار استفاده کنیم.

رئیس مرکز فن بازار ملی ایران در آخر به برنامه‌های جنبی که در حاشیه این رویداد برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: برنامه ارزیابی و معرفی بهترین کارگزار فن بازار منطقه‌ای به علاوه پنل «چالش‌های سرمایه‌گذاری در فضای نوآوری کشور» هم در طی این نشست‌ها برگزار می‌شود که امیدواریم تاثیرات مثبتی در روزند کا رو فعالیت خانواده فن بازار کشور داشته باشد.

قابل توجه است بخش عمده‌ای از این نشست به اقدامات فن‌بازارهای منطقه‌ای و بیان تجربیات حاصل شده اختصاص می‌یابد، این محورها شامل کمک به تجاری‌سازی فناوری و محصولات فناورانه، بازاریابی و فروش محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، برگزاری تورهای فناوری و نشست‌های تبادل فناوری با هدف انتقال فناوری، تسهیل ورود اختراعات به بازاردارایی فکری، تکمیل بانک اطلاعات فناورانه‌استان، شناسایی و تأمین نیازهای فناوری استان، تسهیل صادرات محصولات فناورانه، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های فناورانه کشور و مشارکت در نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای است.

کد خبر: 870036

وب گردی

وب گردی