کشور به بیماری بودجه‌ریزی مبتلاست

یک کارشناس ارشد مرکز پژوهش‌های مجلس کشور را مبتلا به بیماری بودجه‌ریزی دانست و تاکید کرد که باید راه علاج آن را پیدا کنیم.

به گزارش ایسکانیوز، توحید آتش‌بار کارشناس ارشد مرکز پژوهشهای مجلس در جلسه علنی امروز (دوشنبه 22 آبان)‌ پارلمان و در جریان بررسی گزارش چگونگی بودجه‌نویسی مبتنی بر عملکرد در سخنانی گفت: آنچه که امروز مورد نظر است این است که باید ببینیم چه اتفاقی افتاده که در 16 سال گذشته در بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد به نتیجه نرسیده‌ایم. باید ببینیم که انتظارمان از بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد چیست و چه اهدافی را باید دنبال کرد.

وی با بیان اینکه باید راهکارهای بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد را کارشناسی‌ شده بررسی و تحلیل کنیم، اظهار داشت: باید این نوع نحوه بودجه‌ریزی طوری باشد که به دیگر بخش‌ها آسیب وارد نشده و فقط معطوف به تحقق درآمدها نباشیم.

آتش‌بار با تاکید بر اینکه کار نظری و تئوری در حوزه بودجه‌ریزی عملیاتی متعدد انجام شده است افزود: با این وجود هنوز نتوانسته‌ایم از این نوع بودجه‌ریزی نتیجه بگیریم.

کارشناس ارشد مرکز پژوهشهای مجلس اضافه کرد: در هیچ جای دنیا بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد طوری نبوده که معجزه‌ای در بودجه‌های جاری دولت‌ها ایجاد کند و بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد در هیچ کشوری به طور کامل پیاده نشده است.

وی تصریح کرد: بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد می‌تواند در افزایش بهره‌وری تاثیر بگذارد، اما در چارچوب بودجه‌ریزی دستگاههای متعددی دخیل هستند.

آتش‌بار در پایان کشور را مبتلا به بیماری بودجه‌ریزی دانست و تاکید کرد که باید راه علاج آن را پیدا کنیم.

منبع: تسنیم

کد خبر: 870044

وب گردی

وب گردی