فعالیت ۲۱ هزار نفر در رشته تنیس روی میز در کشور

رئیس فدراسیون تنیس روی میز از فعالیت ۲۱ هزار نفر در رشته تنیس روی میز در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مهرداد علی قارداشی در مجمع سالیانه هیئت تنیس روی میز استان اظهارکرد: این فدراسیون آماده کمک مالی برای برگزاری دوره های تخصصی داوری و مربیگری در استان های مختلف به ویژه در خراسان شمالی است.

وی با تاکید بر برگزاری منظم مجامع سالیانه در استان‌ها، خاطرنشان کرد: ساماندهی مجامع سالیانه استان ها در دستور کار فدراسیون است و برگزاری مجامع باید از روش سنتی خارج و نتایج و خروجی مجامع باید ملموستر باشد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۱ هزار نفر در کشور در رشته تنیس روی میز،گفت: در سال گذشته ۱۹ هزار بیمه ورزشی در رشته تنیس روی میز صادر شده است که این رقم در سال جاری به ۲۱ هزار نفر افزایش یافته است.

قارداشی در جمع اعضای هیئت تنیس روی میز خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ظرفیت های خوبی همانند هیئت کارگران، آموزش و پرورش، ورزش جانبازان و معلولان در استانها وجود دارد که متاسفانه در برخی از موارد در کشورشاهد موازی‌کاری این نهادها هستیم و این در حالیست که با یک هماهنگی درست می توان در راستای شکوفه های استعداد های تنیس روی میز حرکت کرد.

وی با تأکید بر آمادگی فدراسیون برای برگزاری دوره های تخصصی مربیگری در استان وکشور، خاطرنشان کرد: تاکنون دو دوره تربیت مدرس در کشور برگزار شده و بازتاب بسیار خوبی در فدراسیون جهانی داشته است و چهار مدرس بین المللی در کشور هم اکنون در حال فعالیت هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان شمالی نیز در این نشست اظهارکرد: علی رغم کمبود شدید امکانات، این رشته عملکرد مناسبی داشته و امیدواریم با حمایت‌های ویژه فدراسیون شاهد رونق بیشتر رشته تنیس روی میز در استان خراسان شمالی باشیم.

کوروش بهادری از تعاملات خوب هیئت تنیس روی میز و آموزش و پرورش تقدیر کرد، گفت: با هدف جلوگیری از موازی کاری و ارتقاء سطح رشته های ورزشی در سطح جوانان و دانش آموزان، مذاکرات مناسبی با آموزش و پرورش صورت گرفته و در آینده نزدیک شاهد برگزاری مسابقات مشترک با این ارگان مهم خواهیم بود.

امان مراد افشین، رئیس هیئت تنیس روی میز خراسان‌شمالی نیز در این جلسه، خاطرنشان کرد: اردوهای مناسبی در استان با تقویت رشته بانوان و رشته های پایه در سال گذشته برگزار و به دنبال ارتقای سطح رشته تنیس روی میز در استان و کشور هستیم.

زیور بلاغی، نایب رئیس هیئت تنیس روی میز استان در این نشست از برگزاری ۲۸ مسابقه داخلی در تمام رده های سنی در مناسبت‌های مختلف خبر داد.

بلاغی نبود اسپانسر، حضور کمرنگ بخش خصوصی و نبود سالن تخصصی تنیس روی میز را از جمله مشکلات اصلی این رشته در خراسان شمالی عنوان کرد.

برگزاری جشنواره استعدادیابی در شهرستان‌های استان، برگزاری اولین جشنواره بانوان با هدف معرفی بیشتر رشته تنیس روی میز، میزبانی اردوی کشوری به مدت ۱۰ روز، برگزاری اردوی تمرینی استان با استان های همجوار از جمله برنامه‌های شاخصی بود که نائب رئیس هیئت تنیس روی میز به آن اشاره کرد.

602

کد خبر: 870056

وب گردی

وب گردی