آمادگی یزد برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان

ـ رئیس اورژانس استان یزد از آمادگی حوزه بهداشت، درمان و فوریت‌های پزشکی استان یزد برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان استان‌های کرمانشاه و ایلام خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،احمد دهقان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با شنیدن خبر زلزله دیشب در استان‌های کرمانشاه و ایلام، در نخستین اقدام نسبت به اعلام آمادگی اورژانس استان یزد به اورژانس استان‌های زلزله‌زده اقدام شد.

وی عنوان کرد: همکاران ما در اورژانس استان یزد، اتوبوس آمبولانس و چهار دستگا آمبولانس که در حال برگشت از مراسم اربعین بودند را به منطقه سرپل ذهاب انتقال دادند.

دهقان بیان کرد: بیمارستانهای استان نیز در حالت آماده‌باش هستند و ۲۰۰ تخت برای مصدومانی که احتمال دارد به دیگر استان‌ها منتقل شوند، آماده شده است.

رئیس اورژانس استان یزد افزود: پایگاه اورژانس هوایی استان یزد نیز برای انتقال مصدومان اعلام آمادگی کرده است.

دهقان یادآور شد: متخصصان ارتوپد، جراح و ... نیز هماهنگ شده اند و امروز اولین گروه سه نفره به کرمانشاه اعزام می شوند.

وی ادامه داد: همکاران پرستاری، مامایی، فوریت های پزشکی و ... نیز داوطلبانه اعلام آمادکی کرده و سازماندهی شده اند که در صورت نیاز به مناطق زلزله زده اعزام خواهند شد.

دهقان خاطرنشان کرد: همکاران ما در بخش مبارزه با بیماری‌ها و بهداشت محیط نیز بر اساس دستو العمل کشوری اعلام آمادگی کرده اند.

وی اظهار داشت: معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد نیز برای ارسال دارو و پشتیبانی دارویی در آمادگی کامل قرار دارد.

شب گذشته زلزله شدیدی به قدرت ۷.۳ ریشتر مناطق وسیعی از غرب کشور را لرزاند که مرکز این زلزله بخش ازگله استان کرمانشاه بوده و این زلزله تاکنون ۲۲۰ کشته بر جای گذاشته است.

902/900

کد خبر: 870182

وب گردی

وب گردی