جنگ‌افزارهای نسل بعد ؛ پهپادهای هیبریدی

کارشناسان پیش بینی می‌کنند که در 10 سال آینده می‌توان در جبهه های نبرد از هواپیماهای بدون سرنشین هیبریدی استفاده کرد که مانند بالگرد از زمین بلند می‌شوند و مثل هواپیما به پرواز ادامه می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کارشناسان معتقدند که این هواپیماهای بدون سرنشین که می توانند به دو حالت پرواز ثابت و پرواز دورانی تغییر وضعیت دهند، طی چند دهه آینده در حوزه نظامی به کار گرفته می شوند و همین امر جبهه های نبرد را متحول خواهد کرد. فناوری مفهومی جدید این قابلیت را دارد که در ماموریت ها از یک حالت پروازی به حالت دیگر پرواز تغییر وضعیت دهد و حتی روی زیردریایی ها فرود آید.
در واقع، برخورداری از این حالت های پروازی انطباقپذیر، هواپیما را برای چالش های مختلف در جبهه های نبرد دنیای امروزی مناسب می سازد. این هواپیماها با کنترل پرواز انطباقی و نرم افزار پیشرفته ناوبری و هدایت، در قیاس با هواپیماهای پرواز ثابت، سریع تر حرکت خواهند کرد و دامنه بهتری خواهند داشت.
چند فروند از این پهپادها می توانند روی یک تیرک متصل به خودروهای نظامی فرود آیند و یا به صورت عمود پرواز از روی آن پرواز کنند که این خاصیت به هواپیما اجازه می دهد حتی روی یک هدف در حال حرکت مانند یک کشتی و یا خودروی نظامی فرود آید.

کد خبر: 870256

وب گردی

وب گردی