توسعه فرهنگ کتابخوانی مساوی است با کاهش خشونتهای اجتماعی

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی گفت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی از جمله وظایف دانشگاه ها است و سبب افزایش اعتماد به نفس عمومی و کاهش خشنونت های اجتماعی می شود.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سعید پورعلی امروز، در مراسم اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اظهار داشت: جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد برآمده از انقلاب فرهنگی و فعال در حوزه پژوهش و تجاری سازی فناوری، یکی از مهم ترین ماموریت های خود را بر نشر دانش و انتشار داده های علمی قرار داده است.
وی گفت: بر همین اساس، ساختار متفاوتی برای این امر در جهاد دانشگاهی طراحی شده است و یکی از مهم ترین سازمان هایی که مسئولیت نشر داده ها و توزیع دانش را برعهده دارد، سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی و مرکز اطلاعات علمی این مجموعه است.
وی افزود: از سن جشنواره کتاب سال دانشجویی که امسال 24 ساله شد، مشخص است که جهاد دانشگاهی از همان شکلگیری هفته کتاب، رویدادی با عنوان کتاب سال و پایان نامه سال دانشجویی تاسیس و اجرا کرده است.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، یکی از مهم ترین ماموریت های حوزه نشر و کتاب را کمک به ارتقای معنوی جامعه عنوان کرد و گفت: هر چه قدر جامعه ای مانوس تر با کتاب داشته باشیم زندگی اجتماعی مان در کنار همدیگر راحت تر و سهل تر خواهد بود.
وی افزود: مجموعه های دانشگاهی و نشر کشور بر همین اساس به صورت مستقیم و غیر مستقیم تلاش می کنند تا در جامعه ای مطئمن تر و اخلاقی تر زندگی کنیم.
در ادامه این مراسم، دبیر بیست وچهارمین جشنواره کتاب سال دانشجویی گفت: 780 اثر به دبیرخانه ارسال شد که پس از غربالگری اولیه، 660 اثر به مرحله اصلی رقابت وارد شدند که در 6 گروه طبقه بندی ومورد ارزیابی قرار گرفته اند.
حسین تقوی افزود: جشنواره دارای سه بخش اصلی، ویژه و جنبی است که در بخش جنبی نگارستان کتاب، انتخاب ناشر برتر، انتخاب مولف پر کار و انتخاب مولف جوان وجود داشت.
وی یادآور شد: در بخش ویژه این دوره نیز به موضوعاتی همچون اقتصاد مقاومتی، آثار منتشر شده دانشجویان فارسی نویس، فضای مجازی، گردشگری،
فرهنگ عمومی و آسیب های اجتماعی، مطالعات میان رشته ای قرآنی و تجاری سازی دانش و فناوری های نوین پرداخته شده است.
دبیر جشنواره خاطرنشان کرد: در بیست و چهارمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی از 38 برگزیده، تجلیل می شود و امیدواریم دوره های آتی شاهد بالندگی هر چه بیتشر این جشنواره باشیم.

کد خبر: 870280

وب گردی

وب گردی