تمام توان پایگاه هوانیروز کرمانشاه در خدمت امدادرسانی به زلزله زدگان است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اعلام کرد که تمام توان بالگردی پایگاه هوانیروز کرمانشاه در خدمت امدادرسانی به حادثه دیدگان زلزله شب گذشته قرار گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز،امیر سرتیپ حیدری روز دوشنبه با حضور در منطقه زلزله زده سرپل ذهاب به خبرنگار ایرنا، گفت: از زمان وقوع زلزله تاکنون بیش از 80 سورتی پرواز برای انتقال مصدومان به بیمارستان های کرمانشاه انجام شده و می توان گفت که اکنون مجروحی در این مناطق بر زمین نمانده است.
وی همچنین از فعالیت بیمارستان صحرایی ارتش در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: برخی از مصدومان را نیز در این بیمارستان تحت مداوا قرار داده ایم.
سرتیپ حیدری اظهار کرد: همه تلاش ما در شرایط کنونی خارج کردن افرادی که احتمالا در زیر آوار گرفتار شده اند، است و برای این منظور از توان 6 تیپ ارتش استفاده می کنیم به طوری که برای هر خانواده دستکم سه نفر نیروی امدادی در نظر گرفته ایم تا امدادرسانی و آواربرداری به خوبی انجام شود.
به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، این نیرو تا حد امکان نسبت به تهیه اقلام ضروری از قبیل آب معدنی، پتو، چادر و غذاهای کنسرو شده اقدام کرده و روند امدادرسانی نیروهای ارتش تا 48 ساعت آینده نیز در مناطق زلزله زده تداوم خواهد یافت.
زمین لرزه شب گذشته به بزرگی 7.3 درجه در مقیاس امواج درونی زمین، استان کرمانشاه، استانهای همجوار و اقلیم کردستان عراق را لرزاند و طبق گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور بیشترین خسارت ها را شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و بخش ازگله در شهرستان ثلاث باباجانی متحمل شده اند.

902

کد خبر: 870320

وب گردی

وب گردی