رفع مشکلات آب و برق زلزله زدگان با سرعت ادامه دارد/ اعزام22 اکیپ از شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه و استان‌های همجوار به شهرستان سرپل ذهاب

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: با حضور پررنگ شرکت‌های آب و برق استانی و پست‌های امداد، رفع مشکلات آب و برق زلزله زدگان با سرعت ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از وزارت نیرو، ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو ضمن تسلیت به مناسبت جان باختن تعداد کثیری از هموطنان بر اثر وقوع زلزله در خطه کرمانشاه به خانواده‌های داغدار و آسیب دیده زمین لرزه شب گذشته در غرب کشور، گفت: از نخستین ساعت‌های وقوع زلزله،‌ مدیران و پرسنل صنعت آب و برق در منطقه، در محل حاضر شده و سپس مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو و مدیران عامل شرکت‌های مادر تخصصی آب، آب و فاضلاب کشور و توانیربه منطقه اعزام شدند تا از نزدیک در امر رفع مشکلات آب و برق منطقه حضور و مشارکت داشته باشند.

او با بیان اینکه تمامی شرکت‌های آب و برق در منطقه زلزله زده حضور داشته و در حال رفع مشکلات آب و برق مردم هستند، افزود: این شرکت‌ها تا زمان برطرف شدن کامل مشکل و پایداری شبکه‌های آب و برق مناطق زلزله زده، در محل حضور خواهند داشت و به دیگر شرکت‌های آب و برق سراسر کشور نیز ضمن آماده باش، مأموریت داده شده است تا شرکت‌های حاضر در منطقه را کاملاً پشتیبانی کنند.

محمودی با بیان این مطلب که تأمین آب شرب شهرهای سرپل ذهاب، قصرشیرین، هرسین و ثلاث باباجانی و تعدادی از روستاهای منطقه از سرآب‌های این شهرها تأمین می‌شده است، گفت: کدورت آب این سرآب‌ها سبب شد تا زمان رفع این مشکل، آب این شهرها از طریق تانکر و بطری‌های آب معدنی تأمین شود.

او با اشاره به توزیع 100 هزار بطری آب در میان زلزله زدگان شهرهای سرپل ذهاب و قصرشیرین، اظهار داشت: در شهر گیلانغرب نیز، میزان کدورت چشمه سراب به عنوان تأمین کننده آب منطقه افزایش یافته است و به همین دلیل تا رسیدن کیفیت آب چشمه به وضعیت مناسب، 200 هزار بطری آب نیز در میان زلزله زدگان این منطقه توزیع خواهد شد.

قائم مقام وزیر نیرو در خصوص تأمین برق مناطق زلزله زده نیز اظهار داشت: تاسیسات برق رسانی سرپل ذهاب به دلیل نزدیکی به کانون زلزله، آسیب فراوانی دیده است و از شب گذشته رسیدگی به مشکل قطع برق در این منطقه در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد و امید می‌رود تا بعد از ظهر امروز بیش از 90 درصد مشکلات برق‌رسانی حل شود.

او با بیان اینکه، شبکه آب و برق استان‌های نزدیک به مرکز وقوع زلزله از جمله کرمانشاه، کردستان و ایلام در وضعیت پایدار قرار دارد، اظهار امیدواری کرد: شهرستان سرپل ذهاب نیز در چند ساعت آینده برق‌دار شود.

قائم مقام وزیر نیرو تصریح کرد: عملیات پایدارسازی کامل برق، با آوار برداری‌های مسیر با جدیت تکمیل خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در زمان حاضر 22 اکیپ از شرکت توزیع نیروی برق کرمانشاه و استان‌های همجوار به شهرستان سرپل ذهاب اعزام شده‌اند، افزود: با توجه به گستردگی خسارات به شبکه‌های برق منطقه،‌ تلاش می‌کنیم با وصل کردن پست فوق توزیع بتوانیم هر چه زودتر برق شهر سرپل ذهاب را وصل کنیم.

402

کد خبر: 870324

وب گردی

وب گردی