جنگ بهترین موضوع برای نوشتن است/دولت  به تنهایی متولی  ترویج کتابخوانی نیست

نویسنده کتاب «نسل باروت»، گفت: وظیفه  ترویج کتابخوانی به عهده همه افراد جامعه است و دولت به تنهایی متولی ترویج کتابخوانی نیست.

ابراهیم زاهدی مطلق در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، درباره قهر مردم با کتاب خواندن بیان کرد: عادت به کتابخوانی از خانواده آغاز می شود و اگر والدین اهل مطالعه کتاب باشند، کودک نیز بدون اراده با کتاب انس می گیرد.

وی افزود:متاسفانه در کشور ما عموما والدین علاقه ای به کتابخوانی ندارند و این فرهنگ نیاز به یادگیری دارد.

این نویسنده با رد تاثیر مسائل اقتصادی در کاهش علاقه به مطالعه گفت: قهر مردم با کتاب به مسائل فرهنگی ربط دارد و مسائل اقتصادی بخش ناچیزی از این نقیصه است.

زاهدی مطلق با بیان اینکه کتاب خواندن یک عادت است،گفت: اگر کسی عادت به خواندن کتاب داشته باشد و از مطالعه لذت ببرد به هر طریقی شده کتاب مورد علاقه اش را بدست می آورد و متاسفانه چنین عطشی در جامعه ما کمرنگ شده است.

نویسنده کتاب «تسبیح و بولدوزر» درباره متولی ترویج کتابخوانی بیان کرد: زمانی که برای انجام یک کار متولی قرار دهیم به طور کلی از دوش بقیه آنرا ساقط کرده ایم در حالی که ترویج کتابخوانی به این شکل نیست.

وی افزود: ترویج کتابخوانی بر عهده همه افراد جامعه است و هر فردی وظیفه دارد این فرهنگ را از خود و خانواده اش آغاز کند و دولت به تنهایی متولی ترویج کتابخوانی در کشور نیست.

زاهدی مطلق خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی با وجود حضور نیروهای دولت و ارتش، مردم احساس وظیفه کردند و به صورت خودجوش در این عرصه حضور پیدا کردند. مسئله ترویج کتابخوانی و خرید کتاب با مشارکت مردم محقق می شود و هر شخص باید در این زمینه پیش قدم شده و با خرید و مطالعه کتاب در این امر مهم مشارکت داشته باشد.

502

کد خبر: 870339

وب گردی

وب گردی