اعزام 40 روانشناس در قالب تیم های سلامت روان، برای کمک به هموطنان زلزله زده

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه ٤٠ روانشناس در قالب تیم های سلامت روان، برای کمک به هموطنان زلزله زده به محل حادثه اعزام شده اند، گفت: افراد زلزله زده ای که نیازمند کمک های روانشناختی هستند، غربالگری می شوند و سپس تحت مداخلات روانشناختی قرار می گیرند.

به گزارش ایسکانیوز، علی اسدی درخصوص خدمات سلامت روان به آسیب دیدگان زلزله گفت: طبق هماهنگی های صورت گرفته با استان های همجوار مناطق زلزله زده، ٤٠ روانشناس در قالب تیم های سلامت روان که دوره حمایت های روانی اجتماعی در حوادث و بلایا را گذرانده اند، برای کمک به هموطنان زلزله زده اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه اعزام روانشناس از استان کردستان به دلیل هم زبان بودن و هم فرهنگ بودن، در اولویت است، گفت: این روانشناسان به مصدومان و مصیبت زدگان، مشاوره های روانی و اجتماعی ارائه می دهند و به دلیل اینکه شرایط روحی زلزله زدگان مساعد نیست، این مشاوره ها برای تسکین مقطعی حال آنها ضروری است.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با ارزیابی شرایط، برای اعزام تعداد بیشتری روانشناس اقدام خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: کمک های اولیه روانشناختی شامل یک پکیج است که روانشناسان براساس آن علایم و نشانه های افراد را بررسی می کنند و ضمن همدلی با آنها اطلاعات موردنیاز را جهت شناسایی دریافت می کنند و از طرفی اطلاعات صحیح را در اختیارشان قرار می دهند.

اسدی خاطرنشان کرد: افراد زلزله زده ای که نیازمند کمک های روانشناختی هستند، غربالگری می شوند و بعد تحت مداخلات روانشناختی قرار می گیرند. علاوه براینها اطلاعات و پیام های آموزشی روانشناختی در قالب پلاکارد و بروشور در اختیار زلزله زدگان قرار می گیرد.

وی گفت: درحال حاضر تعدادی از مصدومان به استانهای تهران و البرز منتقل شده اند که تیم های روانشناختی، آنها را بررسی خواهند کرد.

701

کد خبر: 870364

وب گردی

وب گردی