اعتراف النصره به تلفات سنگین در شمال حماه سوریه

گروه تروریستی جبهه النصره (تحریرالشام) به تلفات سنگین در نبردهای شمال استان حماه سوریه اعتراف کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الاعلام الحربی، عبدالرحیم عطون، عضو شورای به اصطلاح شرعی شبکه القاعده به هلاکت صدها تن از عناصر و فرماندهان گروه های وابسته به القاعده در جریان هجوم به شمال استان حماه سوریه اعتراف کرد.

لازم به ذکر است که دور جدید درگیری ها در شمال حماه از ماه گذشته با حمله جبهه النصره و ترکستان چین به مواضع نیروهای دولتی سوریه آغاز و همچنان ادامه دارد.

در این حملات اگرچه ابتدا تروریست ها با وارد کردن یگان موسوم به “النخبه” یا نیروی مخصوص القاعده به عرصه نبردها موفق به سیطره بر چند روستا و شهرک شدند اما در ادامه با پاتک سنگین ارتش سوریه و گروه های محور مقاومت و پشتیبانی گسترده هوایی روسی ها ضمن برجای گذاشتن تلفات سنگین در حال عقب نشینی از مناطق مختلف هستند.

یگان النخبه متشکل از تروریست های عموما غیر سوری عضو القاعده از اتباع کشورهای عربی همچون سعودی، کویت، عراق و کشورهای آسیایی همچون چین، ازبکستان، ترکیه، قزاقستان، داغستان، چچن می باشد که دوره های متعدد آموزش نظامی را زیر نظر بهترین افسران و مربی های نظامی ارتش ترکیه و آمریکا طی کرده و پس از یکسال وارد عرصه نبردها در سوریه می شوند.

کد خبر: 870365

وب گردی

وب گردی