برگزاری سلسله نشست‌های مولاناشناسی

موسسه یونس امره ترکیه در نظر دارد همزمان با بزرگداشت مولانا "سلسله نشست‌های مولاناشناسی" در طول آذر ماه سال جاری برگزار کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، موسسه یونس امره ترکیه در نظر دارد همزمان با بزرگداشت مولانا سلسله نشست هایی را با عنوان "سلسله نشست های مولاناشناسی" در طول آذر ماه سال جاری برگزار کند.

این سلسله نشست ها با حضور و سخنرانی اساتید بزرگ و فعال در زمینه مولاناپژوهی و با هدف آشنایی با جدیدترین آثار منتشر شده در ایران در زمینه شخصیت مولانا و آثار ارزشمند وی و معرفی این آثار به دوستداران این عالم و شاعر بزرگ جهانی برگزار خواهد شد.

نشست اول با حضور دکتر مریم مشرف استاد دانشگاه شهید بهشتی با عنوان اندر حدیث ماهی و آب: نفوذ اندیشه های برهان الدین ترمیزی در ذهن و زبان مولوی برگزار خوهد شد.

مریم مشرّف استاد دانشگاه شهید بهشتی، شاعر و نویسنده است. از وی تحقیقات بسیاری در زمینه‌ٔ مولوی پژوهی به چاپ رسیده است که از جمله می‌توان به کتاب بهاء ولد (ترجمه از آلمانی) ، کتاب جستارهایی در ادبیات تعلیمی ایران و مبانی و ریشه های آن، کتاب نشانه شناسی تفسیر عرفانی در معرفی زبان و ساختار تفسیرهای عرفانی کهن اشاره کرد.

502

کد خبر: 870412

وب گردی

وب گردی