گردهمایی دانشگاهیان عاشورایی دانشگاه ‌های اراک

همایش بزرگ دانشگاهیان عاشورایی با حضور هیأت رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، گردهمایی دانشگاهیان عاشورایی به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی با حضور حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم مسئول دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی، حجت‌الاسلام ایوب سلحشورنیا مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و جمعی از رؤسا، استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه های اراک در مصلی بیت المقدس این شهر برگزار شد.

استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی اراک در قالب دسته های عزاداری، مرثیه سرایی و نوحه خوانی از محل دانشگاه خود حرکت کرده و خود را به مصلی بیت المقدس این شهر رساندند و با اجتماع در مصلی بیت المقدس در مراسم سوگواری و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین( ع ) و یاران با وفایش شرکت کردند.

کاروان عزاداران حضرت ابا عبدا.. الحسین (ع) دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک نیز همراه با سایر دانشگاه ها با حضور مسؤولان، استادان، کارکنان و دانشجویان از جلوی درب مجتمع قائم مقام فراهانی واحد اراک واقع در خیابان دانشگاه با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، مراسم سینه‌زنی و عزاداری را آغاز کرده و با طی کردن مسیر خیابان دانشگاه، به جمع کاروان دانشگاهیان عاشورایی در مصلی اراک پیوستند.

در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) که با مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه بود، نوا و شور و عشق حسینی طنین انداز شده و فریاد وفاداری به نهضت عاشورا به گوش می رسید و نوحه خوانی، ذکر مناقب اهل بیت عصمت و طهارت( ع ) به ویژه امام حسین (ع) و سخنرانی آیت الله مجید تلخابی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری از جمله برنامه های این مراسم بود.

شرکت کنندگان در این مراسم افزون بر عزاداری به مناسبت شهادت جانسوز حضرت امام حسین( ع ) و یاران با وفایش، نماز ظهر و عصر را به امامت حجت الاسلام مهدی ایمانی مقدم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان مرکزی در مصلی بیت‌المقدس اراک اقامه کردند.

کد خبر: 870428

وب گردی

وب گردی