در حال حاضر، نیاز به ارسال محموله دارویی جدید به مناطق زلزله زده نیست

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به ارزیابی مسئولان بیمارستانی در استان کرمانشاه و استان های همجوار مبنی بر نیاز به دارو و اقلام و تجهیزات مصرفی، گفت: در ساعات اولیه وقوع زلزله، موجودی دارو و لوازم و تجهیزات پزشکی کافی بود اما با مشخص شدن تعداد افراد آسیب دیده و نیاز به خدمات درمانی و دارویی، نیاز به کمک از سوی بیمارستان های استان های همجوار نیز دیده شد.

به گزارش ایسکانیوز ، دکتر اصغری با تاکید بر این که دارو و اقلام و تجهیزات پزشکی مورد نیاز از تهران به استان کرمانشاه ارسال شده است، افزود: داروهای ضروری تروما، لوازم مصرفی مورد نیاز اتاق عمل، انواع سرم ها و آنتی بیوتیک های تزریقی و لوازم پزشکی مورد نیاز برای جراحی و اتاق عمل از تهران به استان کرمانشاه ارسال شد.

دکتر اصغری افزود: ارزیابی پیش از ظهر ما نشان داد که دارو و لوازم پزشکی به استان مورد نظر رسیده و تنها در یکی دو قلم دارو و لوازم پزشکی کمبود در استان زلزله زده وجود داشت که با پرواز از تهران به کرمانشاه اقلام مورد نیاز ارسال شد.

وی ضمن اشاره به برآوردها و ارزیابی ها از بیمارستان های استان‌کرمانشاه و استان های همجوار در خصوص کمبود دارو و اقلام پزشکی ، گفت: در حال حاضر دیگر نیاز به ارسال محموله جدید به مناطق زلزله زده نیست و داروهای موجود در استان کافی بوده و با توجه به این که حجم آسیب ها مشخص شده به نظر می رسد به وضعیت پایداری رسیده ایم.

دکتر اصغری تاکید کرد : در حال حاضر موجودی شرکت های دارویی و تجهیزاتی استان و استان های همجوار کافی بوده و از شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی به دلیل در اختیار گذاشتن موجودی انبار خود به بیمارستان های مناطق زلزله زده و استان های همجوار از همان ساعات ابتدایی صبح تشکر می کنیم.

701

کد خبر: 870444

وب گردی

وب گردی