اعلام آمادگی همه‌جانبه دفتر آموزش‌های کار و دانش در راستای توسعه کار و دانش در سما

جلسه هم‌اندیشی توسعه کار و دانش در سما با حضور رئیس سازمان سما و سیدمصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کاردانش وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی سما، دکتر احمد زرهانی گفت: بالغ بر 90هزار دانشجو در بیش از 120 آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما مشغول تحصیل هستند در حالی که ظرفیت‌های سما بیش از اینهاست.

رئیس سازمان سما با اشاره به تغییر نظام آموزشی و 11 ساله شدن دوره تحصیلی از سال تحصیلی آینده و خطر جدی که دوره‌های کاردانی را تهدید می‌کند، افزود: با توجه به ظرفیت‌های مراکز سما در بخش تجهیزات و امکانات کارگاهی، اساتید و استادکاران ماهر و فضاهای مازاد دانشگاه آزاد اسلامی، می‌توانیم با همکاری وزارت آموزش و پرورش حرکت عظیمی را در بخش کار و دانش و فنی و حرفه‌ای آغاز کنیم که این امر به نفع مصالح ملی کشور خواهد بود.

دکتر زرهانی با ارائه پیشنهادی مبنی بر «تحصیل دانش‌آموزان از ابتدایی تا پایان مقطع کاردانی به صورت پیوسته در سما» گفت: اجرای چنین طرحی در راستای مقابله با سیل فارغ‌التحصیلان بی‌مهارت در کشور است.

انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان سما و دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش، بررسی موانع موجود در راه صدور مجوز راه‌اندازی کار و دانش ضمیمه دبیرستان، تمرکز بر مشاغل موردنیاز جامعه در انعقاد تفاهم‌نامه، واگذاری سالانه تعدادی دانش‌آموز با سازوکار برون‌سپاری در رشته کار و دانش و فنی و حرفه‌ای به سما، اجرای دوره‌های آموزشی با حمایت وزارتخانه در سما و دانش‌افزایی هنرآموزان با همکاری آموزشکده‌های فنی‌و‌حرفه‌ای سما بر طبق ضوابط آموزش و پرورش و... از دیگر مصوبات جلسه امروز بود.

همچنین طرفین با اشاره به اجماع همگانی بر مهارت‌آموزی، به تسریع در روند امضای تفاهم‌نامه، تشکیل کارگروه تخصصی و تدوین آیین‌نامه اجرایی تفاهم‌نامه تاکید کردند.

کد خبر: 870492

وب گردی

وب گردی