آخرین وضعیت راه‌های اصلی، سدها و جریان گاز در مناطق زلزله زده

نماینده وزارت نیرو در شورای مدیریت بحران کرمانشاه اعلام کرد که تا شعاع 125 کیلومتری کانون زمین لرزه در کرمانشاه هیچ سدی آسیب ندیده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا ،حاج رضاییان در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران کرمانشاه با بیان اینکه پس از وقوع زلزله مسئولان وزارت نیرو تا شعاع 125 کیلومتری کانون وقوع زلزله را بررسی کردند، گفت: در این شعاع 21 سد قرار داشت که تمامی آنها مورد بازدید قرار گرفته و خوشبختانه در هیچ یک از آنها مشکل خاص و جدی وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه در مورد سدها نگرانی وجود ندارد، گفت: در اعماق زمین نیز در این محدوده دو تونل بزرگ وجود دارد که مراحل پایانی ساختش طی می‌شود. در این زمینه نیز ما بررسی‌های لازم را انجام دادیم که خوشبختانه خسارات چندانی به آنها وارد نشده است. نماینده وزارت راه و شهرسازی نیز در این جلسه اظهار کرد: در لحظات اولیه وقوع زمین لرزه پنج محور اصلی ما به دلیل ریزش آوار مسدود شده بود که بلافاصله اکیپ های ما به این محورها اعزام شده و عملیات بازگشایی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اکیپ‌های وزارت راه و شهرسازی همچنان در روستاها مشغول بوده و در حال عملیات آواربرداری هستند، گفت: در حال حاضر هیچ راه بسته شده‌ای در مناطق زلزله زده نداریم.

نماینده شرکت گاز نیز در این جلسه اعلام کرد که در پی وقوع زلزله شرکت گاز اقدام به قطع جریان گاز ثلاث باباجانی و سر پل ذهاب کرد و بلافاصله نیز اکیپ‌های نشت یاب به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در ساعت 17 امروز جریان گاز در ثلاث باباجانی مجددا وصل شد، اما عملا مصرف گاز در این منطقه وجود ندارد، گفت: در مورد سر پل ذهاب نیز با توجه به عمق فاجعه وصل مجدد گاز زمان می‌برد که امیدواریم تا پایان امشب مجددا جریان گاز در این روستاها وصل شود.

263 روستای کرمانشاه برق ندارد
کردی نماینده شرکت توزیع برق نیز در این جلسه اعلام کرد که تا کنون 80 درصد روشنی معابر در مناطق زلزله زده تامین شده است.

وی با بیان اینکه در ساعات اولیه وقوع زلزله خساراتی به تجهیزات زیربنایی خطوط انتقال برق وارد شد، گفت: یکی از پست‌های ما 40 درصد و پست اصلی برق ما نیز در مناطق زلزله زده 60 درصد دچار آسیب شده که بلافاصله عوامل شرکت برق وارد عمل شده‌اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد روشنایی معابر تامین شده است، گفت: هم اکنون تامین برق منازل و تامین روشنایی در معابر باقیمانده از اولویت‌های اصلی ماست.

وی با بیان اینکه 263 روستا در حال حاضر برق ندارند گفت: البته برق در 30 تا 40 روستا وصل شده اما چون روستاها تخریب شدند اما قابلیت گرفتن برق را نداریم.

وی ادامه داد: پس ازوقوع زلزله ترانس‌های برق دچار آسیب شده و همین موضوع سبب قطعی برق شد.۷۰۵

کد خبر: 870557

وب گردی

وب گردی