دومین درخواست سازمان ملل برای پایان محاصره کامل یمن

سازمان ملل مجدداً این درخواست خود را از ائتلاف عربی تحت امر عربستان مطرح کرد تا به صورت کامل محاصره‌ای را که از یک هفته قبل علیه یمن اعمال کرده است، بردارد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از القدس العربی، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل در سخنانی خاطرنشان کرد: سازمان‌های انسانی نیازمند این هستند که به تمامی بندر ها و فرودگاه‌ها دسترسی کامل داشته باشند.

وی افزود این امری مبرم است و شمارش معکوس آغاز شده است.

این مقام سازمان ملل خاطرنشان کرد، فقط ۱۱ روز تا قبل از پایان ذخیره برنج باقی مانده است و تا ۹۷ روز دیگر نیز ذخیره گندم پایان می یابد، تا ظرف ۲۰ روز دیگر گازوئیل در شمال وجود نخواهد داشت و در طی ۱۰ روز دیگر نیز سوخت در این منطقه پایان خواهد یافت و قیمت‌ها نیز به صورت گسترده افزایش پیدا می‌کند.

دوجاریک گفت: از پیامدهای محاصره افت وضعیت درمانی است، تمامی ساکنان یمن به واردات مواد غذایی و سوخت و دارو متکی هستند، بیش از ۱۳ میلیون یمنی یعنی بیش از دو سوم ساکنان در وضعیت کمبود تغذیه به سر می برند.

از سوی دیگر، عبدالله المعلمی، نماینده عربستان در سازمان ملل در کنفرانس خبری در روز دوشنبه گفت: زمانی که ما از تحکیم تدابیر نظارتی بر محموله‌ها راضی شویم، تمامی بندرها و فرودگاه‌ها مجدداً گشوده خواهند شد.
وی افزود، "گام بعدی ظرف ۲۴ ساعت اتخاذ خواهد شد و شامل گشودن بندرهای عدن، المکلا و المخاء است و این گام‌های اولیه که ائتلاف اتخاذ خواهد کرد رنج انسانی مردم یمن را کاهش خواهد داد".

کد خبر: 870578

وب گردی

وب گردی