انتقال7 هزار مصدوم به 3 شهر کشور/تیم حمایت های روحی و روانی به مناطق اعزام می شوند

سرپرست اورژانس کشور گفت:در حال حاضر بیش از 7 هزار نفر به بیمارستان ها اعزام شده اند. علاوه بر آن حدود 4 هزار نفر در مناطق مختلف ویزیت و معاینه شده و خدمات سرپایی دریافت کرده اند. در حال حاضر هزار و 250 نفر در بیمارستان های کرمانشاه ، 60 نفر در همدان و 250 نفر در تهران بستری هستند و باقی مصدومان و مجروحان نیز از بیمارستان ترخیص شده و به آغوش خانواده های خود بازگشته اند.

دکتر پیر حسین کولیوند در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به جزئیات زمین لرزه از ابتدای روز گذشته تا کنون گفت: به محض اطلاع از وضعیت حادثه ای که برای مناطق غربی کشور به وقوع پیوست، 70 دستگاه آمبولانس و 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 100 تیم کاملا ویژه به این منطقه اعزام شدند که از جمله اولین گروه هایی بودند که به مناطق زلزله رسیده بودند.

وی ادامه داد: این گروه با همکاری سایر افراد توانستند تعداد 7 هزار مصدوم را به شهرهای کرمانشاه،همدان و تهران مننقل کنند.

سرپرست اورژانس کشور گفت : از نظر واکنش سریع نیروی انسانی تیم، چه منابع فیزیکی و آمبولانس ها ، تجهیزات پزشکی و داروها هیچ مشکلی نداشتیم و به تعدا کافی نیرو و آمبولانس در منطقه وجود داشت.

وی اضافه کرد : اولین گروه هایی که به روستاها وارد شدند، نیروهای فوریت پزشکی و اورژانس بودند به همین دلیل توانستیم تا عصر روز گذشته عملیات امدادرسانی را به پایان برسانیم در حال حاضر مصدومی که زیر آوار مانده باشد نداریم . تعدادی از مصدومان که قطع عضو شده بودند و نیاز به پیوند عضو داشتند، توسط اورژانس هوایی بلافاصله به کرمانشاه منتقل شدند بر اساس اطلاعاتی که به دستمان رسیده تا کنون عمل جراحی موفقیت آمیز بوده است.

دکتر کولیوند اظهار کرد: تا کنون 250 نفر از مصدومان به تهران اعزام شده اند. در حال حاضر شرایط ثابت است و آمبولانس ها مجددا به روستاها جهت ارائه خدمات تکمیلی اعزام شده اند تا درصورتی که مردمی که دچار آسیب شده بودند و بخیه و پانسمانی که دریافت کرده بودند یا نیازمند دریافت خدمت جدیدی هستند ، به آن ها رسیدگی کنند.

وی بیان کرد: همکاران بهداشت نیز در کنار آن ها برای مسائل بهداشتی کنترل وضعیت آن در مناطق حضور دارند همچنین تیم حمایت های روحی و روانی نیز امروز به تمام مناطق اعزام می شوند تا خدمات لازم را به افراد ارائه دهند.

سرپرست اورژانس کشور با اشاره به آخرین وضعیت مصدومان حادثه زمین لرزه گفت : در حال حاضر بیش از 7 هزار نفر به بیمارستان ها اعزام شده اند علاوه بر آن حدود 4 هزار نفر در مناطق مختلف ویزیت و معاینه شده اند و خدمات سرپایی دریافت کرده اند و در حال حاضر هزار و 250 نفر در بیمارستان های کرمانشاه ، 60 نفر در همدان و 250 نفر در تهران بستری هستند و باقی مصدومان و مجروحان نیز از بیمارستان ترخیص شده و به آغوش گرم خانواده های خود بازگشته اند.

وی در پایان تاکید کرد : یکی از اقداماتی که در روز گذشته توسط سازمان اورژانس کشور و وزارت بهداشت انجام شد، اعزام زمینی و هوایی مصدومان بود که این حجم از اعزام واقعا بی سابقه است و از جمله کیفی ترین اقداماتی است که تا کنون صورت گرفته است .

701

کد خبر: 870583

وب گردی

وب گردی