فراخوان علیرضا تابش برای  حضور در پویش مدیریت بحران

علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی طی پیامی وقوع زلزله در استان کرمانشاه را به مردم ایران به ویژه حادثه دیده‌گان این استان و خانواده‌هاى آنان تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در این پیام آمده است: وقوع حادثه غم‌بار زمین لرزه در غرب کشور و کرمانشاه که باعث جان باختن و مصدوم و مجروح شدن جمعی از هموطنان عزیز شد، موجب تاسف و تاثر جامعه هنرى کشور گردید.

چه زود فراموش می‌کنیم رودبار و بم را و چه ناباورانه دچار نسیان می‌شویم لرزه هولناک بویین زهرا و حضور آرام بخش و تاثیرگذار جهان پهلوان روزگاران نه چندان دورمان تختی جاودانه، کیارستمی بزرگ با دوربین خرده بینش که رودبار را دوباره از زیر خروارها تل و خاک احیا کرد. برگزارى کنسرت استاد محمدرضا شجریان براى همدردى با مردم بم و کیانوش عیاری نازنین که «بیدار شو آرزو» را در بم ساخت.

بانوان سینما فاطمه معتمدآریا و هدیه تهرانی، از پیشگامان حضور موثر در بم بودند و صبورانه با چمدانی دارو بی هیچ منتی در آغازین روزهای بحران میان زنان و کودکان ماتم‌زده راهی یافتند و در دل‌هایشان ماندگار شدند و یادمان نمی‌رود فراخوان عزت سینمای ایران را در حمایت و یاری از کودکان افغان و همدردی پرویز پرستویی با کودکان بازمانده از زلزله ورزقان.

اجراى سمفونی «لیلى و مجنون» توسط لوریس چکناواریان در پاریس به یاد کشته شدگان زلزله بم و ابراز همدردی با بازماندگان آن حادثه غمناک، و چه بسا همین راز ماندگاری هنرمندان ایرانی است.

بار دیگر هنرمندان و سینماگران نجیب ایرانی، اصحاب رسانه و گروه‌هاى مرجع هنرى و ورزشى را دعوتی دوباره می‌کنیم ؛ براى «پویش ایمنى، امداد و مدیریت بحران»، چهره‌هایى که همواره در امور خیر پیشگام‌ترین پیشگامان بودند چرا که نقش هنر و رسانه در گسترش دانایى و ارتقاى ایمنى هموطنان برجسته و موثر است، کشور ما حادثه‌خیز است و رسانه‌ها و هنرمندان شاخص در ارتقاى افکار عمومى و بالا بردن اطلاعات و حساسیت آنها مى‌توانند نقش موثرى داشته باشند. این پویشِ مردمى مى تواند آغاز کاهش آسیب هاى بعد از حوادث و بحران‌ها باشد.

501

کد خبر: 870597

وب گردی

وب گردی