آب کماکان گل آلود است/ از نظر برق مشکلی نداریم/به دلیل وجود آوار در سرپل ذهاب مجروحان افزایش می یابند

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه آب این منطقه کماکان گل آلود است، گفت: در حال حاضر در سطح شهر و روستا آب آشامیدنی توزیع می کنیم و از جهت روشنایی و تامین برق مشکلی نداریم.

فرامرز اکبری فرماندار قصر شیرین درباره آخرین وضعیت زلزله زدگان در قصر شیرین در گفت وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز گفت: بحران ذاتش مشکل است و مردم ما هم مردم صبور و مقاومی هستند؛ مشکلی که در ساعات اولیه بسیار آزار دهنده بود بحث درمان بود که به یاری خدا به نحو احسن انجام شد.

وی افزود: بحث اسکان برای ما بسیار مهم است و در تلاشیم که بتوانیم این موضوع را هم مدیریت کنیم و هم اکنون شرایط بحرانی را پشت سر گذاشتیم. امیدواریم امروز با ارائه خدمات مناسب به مردم بخش عمده‌ای از مشکلاتمان را حل کنیم.

اکبری در ادامه خاطرنشان کرد: آب کماکان گل آلود است و در حال حاضر در سطح شهر و روستا آب آشامیدنی توزیع می کنیم و برق داریم و از جهت روشنایی و تامین برق مشکلی نداریم،عدادی هم چادر توزیع کرده‌ایم و مشکلی نداریم و در شب گذشته نیز بخشی از مردم با امکانات خودشان پناه گرفتند.

فرماندار قصرشیرین در ادامه گفت: تعدادی سوله آماده کردیم و مردم در آنجا اسکان گرفتند. ما در شهرستان قصر شیرین آوار نداشتیم و تعداد مجروحان و کشته‌ها همان 5 کشته و 40 مجروح اولیه است. اما افزایش میزان کشته‌ها در سر پل ذهاب به دلیل وجود آوار می‌تواند رقم افزاینده‌ای باشد.

وی درباره کمک های ارسالی از جاهای مختلف به قصر شیرین گفت: از نقاط مختلف ایران در حال کمک رسانی به استان هستند و بخشی هم کمک‌های خود مردم استان و افراد خیری است که امداد رسانی داشتند.

فرماندار قصر شیرین گفت: سه بالگرد به استان آمدند و کمک‌هایی را ارائه کردند و آستان قدس رضوی نیز کمک‌هایی را ارسال کردند. یکسری امکاناتی آوردند که در حال توزیع در قصر شیرین و سر پل ذهاب هستند و در جلسه ستاد بحران نیز پیگیری تمام امور و حضور میدانی برای ساماندهی و رسیدگی وضعیت اسکان، آب و غذا و شرایط گرمایشی مردم مورد بررسی قرار گرفت که لحظه به لحظه در حال بررسی و امدادرسانی هستیم.

خبرنگار : ندا فراهانی

کد خبر: 870610

وب گردی

وب گردی