اعزام  نخستین گروه دانشجویان علوم‌پزشکی کرمانشاه به مناطق زلزله‌زده

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استقرار تیمی از دانشجویان پزشکی و پرستاری این دانشگاه در شهر ثلاث باباجانی و ارائه خدمات به حادثه‌دیدگان زلزله کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، سیدرضا میرباقری با اعلام این خبر افزود: نخستین گروه دانشجویان علوم‌پزشکی کرمانشاه به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۴۰ نفر از دانشجویان پسر سال آخر رشته‌های پزشکی، پرستاری و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با سازماندهی بسیج دانشجویی این دانشگاه راهی مناطق زلزله زده شده اند.

وی افزود: با توجه به اینکه شمار امدادگران در شهرستان سرپل‌ذهاب کافی و امدادرسانی مطلوب اعلام شده است، این دانشجویان به مناطق زلزله زده ثلاث باباجانی اعزام شده‌ و در این منطقه مستقر شده‌اند.

میرباقری با بیان اینکه تیم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور در شهر ثلاث باباجانی، آماده ارائه خدمات پزشکی و درمانی شده‌اند، گفت: هم اکنون در حال شناسایی مناطق و مردم نیازمند به خدمات درمانی و پزشکی هستیم.

وی افزود: در شهر ثلاث باباجانی و روستاهای اطراف خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی به حادثه دیدگان ارائه شده است و نیاز بیشتری در این زمینه دیده نمی‌شود، اما ارزیابی‌هایمان را به منظور اطمینان بیشتر ادامه خواهیم داد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به وقوع پس‌لرزه بزرگ ساعتی پیش در این منطقه گفت: با اطلاع‌رسانی‌های انجام شده، مردم شهر ثلاث و روستاهای اطراف با ترک منازلشان در اردوگاهی در ورودی این شهر استقرار یافته‌اند و بیشترین نیاز حال حاضر آنان، آب آشامیدنی، چادر، پتو و سایل وسایل گرمایشی است.

وی اظهار داشت: در حال رایزنی برای اعزام به سرپل ذهاب هستیم تا در صورت نیاز خدمات درمانی را به مردم این منطقه ارائه کنیم.

شب ۲۱ آبان ۹۶، زلزله ای با ۷.۳ ریشتر در مرز عراق و کرمانشاه رخ داد که مناطق وسیعی از کشورمان را لرزاند.

کد خبر: 870633

وب گردی

وب گردی