بی توجهی بانک مرکزی به بسته حمایتی اصناف

رییس اتاق اصناف با انتقاد از عملکرد بانک مرکزی در بسته حمایتی اصناف گفت :با وجود این که یک سال از ابلاغ این بسته میگذرد هنوز بانک مرکزی از آن تمکین نکرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ علی فاضلی، رییس اتاق اصناف ایران صبح امروز در دهمین اجلاس ششمین دوره نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به حضور معاون اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت در حوزه بازرگانی داخلی گفت: اصناف در سال های اخیر از سفره نفت استفاده نکرده، علاوه بر اینکه در نظام بودجه جایی نداشته بسیار خودکفا بوده و باری بر دوش دولت نداشته است.

فاضلی گفت: هیچ بسته حمایتی از بنگاه های کوچک در سال های اخیر وجود نداشته و سال گذشته برای اولین بار بسته حمایتی تصویب شد که تا امروز هنوز ابلاغ نشده است.

او تصریح کرد: همیشه انتقاداتی به عدم حضور فعال به اتاق اصناف وارد می شد اما اکنون پس از سال ها مشقت و برنامه ریزی هنوز بانک مرکزی با وجود ابلاغیه معاون اول تمکین نکرده است.

رییس اتاق اصناف گفت: هنوز هیچ بسته حمایتی برای کوچ دادن بنگاه های آلوده کننده ایجاد نشده که این امر بعث اعتراضات ما به این بخش و در نتیجه تعطیلی واحدهای صنفی تولیدی و حرکت سرمایه ها به سمت دلالی شد اکنون نسبت واحدهای تولیدی ۲۰ درصد است.

فاضلی با انتقاد از بداخلاقی در نظام اجرایی دولت گفت: در مباحث مالیاتی برخی سیاست ها به صورت لحظه ای و روزانه ابلاغ می شود، ما در بحث مالیات مستقیم فقط بخشی از مشکل را حل کردیم و باقی مشکلات باقی مانده است.

او ادامه داد: با وجود تعامل اتاق اصناف و سازمان مالیاتی بخش بزرگی از مشکلات بر زمین باقی مانده است.

رییس اتاق اصناف ایران دخالت در امور اتحادیه ها و انجام امور صنفی را از دیگر مشکلات مطرح کرد و گفت: با عناوین مختلف بدون هماهنگی با اتاق های اصناف در این بخش دخالت می شود، در صورتی که طی سال های اخیر ابلاغیه ای از سوی دولت ارائه شد که هر نوع دخالت باید با هماهنگی اتاق اصناف باشد.


او ادامه داد: در دو مرحله وزاتخانه ها به دنبال خروج ۹ اتحادیه از قانون نظام صنفی بودند.


فاضلی گفت: دولت به دنبال کوچک کردن خود است اما در کنار آن سازمان میراث فرهنگی به دنبال بردن هفت اتحادیه در زیرمجموعه خود است.


او گفت: با این شرایط باید ۳۷ اتحادیه را به دولت بدهیم، این با فرمایشات مقام معظم رهبری در تناقص است.


او تاکید کرد: اگرچه اقدامات دولت قابل تقدیر است اما اصناف در چهار سال گذشته با دولت هماهنگ بود و اجازه نداد با وجود مشکلات اختلالی در بازار ایجاد شود.

او به جلسه روز گذشته با حضور رییس اتاق ایران و رییس دفتر رییس جمهور اشاره کرد و گفت: تصمیم بر این شد که کمیته مخصوص برای این بخش تشکیل شود.

رییس اتاق اصناف گفت: برای اولین بار، اصناف در برنامه توسعه ششم حضور پررنگ داشت اما با این وجود بخش خصوصی بسیار کم رنگ است و تشکل ها در آن نقشی ندارند.

فاضلی با اشاره به مشکلات بازرسی گفت: ما در این بخش بسیار تلاش کردیم و اصناف در این بخش بدون هزینه کار می کند که دولت باید به آن توجه کند.

401

کد خبر: 870645

وب گردی

وب گردی