آمازون سریال «ارباب حلقه ها» را می سازد

در همکاری با بنیاد جی.آر.آر تالکین و شرکتی که سه‌گانه‌های سینمایی «ارباب حلقه‌ها»‌ را ساخت،‌ یکی از دو غول اصلی استریمینگ جهان می‌خواهد اقتباسی تلویزیونی تولید کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ورایتی، کمپانی آمازون اواخر روز دوشنبه تایید کرد که در حال تولید یک سریال تلویزیونی از «ارباب حلقه‌ها» است و قصد دارد چند فصل از آن را بسازد.

همان طور که مدتی پیش گزارش شده بود، آمازون با بنیاد تالکین و بخش تلویزیونی کمپانی برادران وارنر در حال مذاکره بود تا بتواند اقتباسی تلویزیونی از رمان‌های فانتزی محبوب در سراسر دنیای جی‌.آر.آر تالکین بسازد.

ماجرای این اقتباس تلویزیونی در میدل‌ارث به وقوع می‌پیوندد و در خطوط داستانی پیش از «یاران حلقه» به اکتشاف می‌پردازد. قراردادی که آمازون بسته شامل امکان تولید سریال‌های اسپین‌آف هم می‌شود. آمازون استودیوز در همکاری با بنیاد و صندوق تالکین، خانه نشر هارپر کالینز و نیولاین سینما که یکی از بخش‌های برادران وارنر است این سریال را تولید می‌کند.

شارون تال ایگوادو رییس بخش سریال‌های فیلمنامه‌دار آمازون استودیوز می‌گوید: «ارباب حلقه‌ها» یک پدیده فرهنگی است که توانسته از طریق ادبیات و پرده بزرگ قوه تخیل چند نسل از طرفداران را مجذوب خود کند. ما افتخار می‌کنیم که می‌توانیم با بنیاد و صندوق تالکین، هارپر کالینز و نیولاین در این پروژه مشترک تلویزیونی جدید همکاری کنیم و هیجان‌زده هستیم تا هواداران «ارباب حلقه‌ها» را با یک سفر حماسی دیگر به میدل‌ارث ببریم.

قرارداد آمازون شامل «سیلماریلیون» یعنی سومین اثر بزرگی که داستانش در میدل‌ارث به وقوع می‌پیوندد و پس از مرگ تالکین منتشر شده بود، نمی‌شود.

سه اقتباس سینمایی «ارباب حلقه‌ها» از نیولاین سینما و پیتر جکسون روی هم رفته در باکس‌آفیس جهانی چیزی حدود ۶ میلیارد دلار فروختند. الایژا وود، ویگو مورتنسن، ایان مک‌کلن، لیو تایلر، شان آستین و ارلاندو بلوم بازیگران آن بودند. این سه‌گانه همچنین موفق به کسب ۱۷ جایزه اسکار از جمله جایزه بهترین فیلم سال شد.

مت گالسور که یکی از نمایندگان بنیاد و صندوق تالکین و همچنین هارپرکالینز است، گفت:‌ ما بسیار خوشحالیم که آمازون با تعهد طولانی‌مدتش نسبت به ادبیات، خانه نخستین سریال چندفصلی ساخته‌شده از «ارباب حلقه‌ها» خواهد بود. شارون و تیم سازندگان آمازون ایده‌هایی خارق‌العاده دارند که پیش از این در داستان‌های ساخته شده بر پایه نوشته‌های اصلی تالکین به آن‌ها پرداخته نشده بود.

ساخته شدن سریال «ارباب حلقه‌ها» در راستای سیاست جدید جف بزوس مدیرعامل آمازون مبنی بر تولید برنامه‌های خاص جدید است. این سرویس استریمینگ می‌خواهد برنامه‌های ژانری به سبک «بازی تاج و تخت» تولید کند که جاذبه جهانی و بسیار گسترده داشته باشند.

منبع: مهر

501

کد خبر: 870673

وب گردی

وب گردی