فرهنگ  استفاده از بازی رایانه ای را نداریم

مدرس کارگاه سواد بازی در یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال با اشاره به هزینه های کلان در بازی های خارجی گفت: برای تأثیر گذاری هر چه بیشتر این بازی ها مدتها روی آنها تفکر می شود.

به گزارش ایسکانیوز از نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال، مصطفی ضابط مدرس کارگاه سواد بازی گفت:در مقابل برنامه ریزی قوی برای ساخت بازی های غیر بومی، متاسفانه فرهنگ استفاده از بازی رایانه ای در کشور را نداریم.

وی به انتقال مفاهیم از طریق بازی های رایانه ای نیز اشاره کرد و گفت: صحنه هایی در بازی های خارجی جای داده می شود که انتقال دهنده نا آرامی در کشورهای اسلامی است.

این مدرس کارگاه نمایشگاه رسانه های دیجیتال در ادامه تأکید کرد: در این بازی ها احساس تنفر نسبت به مسلمانان و حتی برخی شخصیت های اسلامی نیز ایجاد می شود.

مصطفی ضابط اضافه کرد: سازندگان بازی های کامپیوتری با ضمیر ناخودآگاه افراد سروکار دارند و ضمیر خودآگاه مد نظر قرار نمی‌گیرد.

وی با تاکید بر افزایش سواد رسانه ای مردم گفت: اگر سواد رسانه ای افراد جامعه بالا برود باعث خواهد شد فرد ضمیر خودآگاه خود را با ضمیر ناخودآگاه عوض کند.

این مدرس کارگاه آموزشی افزود : بازی های کامپیوتری مستقیما باورها و ارزش ها را نشانه می روند و اگر سواد بازی رایانه ای نداشته باشیم قطعا عوارض منفی آن را خواهیم دید.

مصطفی ضابط در ادامه گفت: بازی های کامپیوتری فرصت استثنایی هستند که اگر از آن غافل شویم دشمن از آن استفاده می‌کند.

وی با تاکید بر استفاده درست از این بازی ها گفت: می توان به جای آسیب از آن ها بهره وری مثبت داشته باشیم.

502

کد خبر: 870686

وب گردی

وب گردی