ابراز نگرانی اتحادیه اروپا از مداخلات عربستان در لبنان

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن تاکید بر بازگشت سعد حریری نخست وزیر لبنان به این کشور از مداخلات عربستان در لبنان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از رویترز، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در سخنانی در پی نشست وزیران خارجه عضو اتحادیه اروپا در بروکسل خاطرنشان کرد: پس از استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان، اتحادیه اروپا خواهان این است که هیچ گونه مداخله خارجی در لبنان صورت نگیرد.

وی گفت، اتحادیه اروپا بر این باور است که باید از ورود درگیری‌های منطقه‌ای به این کشور اجتناب شود. موگرینی با بیان این که با جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان صبح امروز (سه‌شنبه) در بروکسل دیدار خواهد داشت ، تصریح کرد: باید از وارد کردن نزاع‌های منطقه‌ای و تنش‌ها به لبنان اجتناب شود و باید این تنش‌های منطقه‌ای خارج از لبنان باقی بماند. وی گفت باید عربستان از مداخله در لبنان اجتناب کند.

وی گفت:‌ لزوم عدم مداخله در امور لبنان درخواست تمام کشورهای اروپا و در راس آن فرانسه و آلمان است. موگرینی افزود:‌ اتحادیه اروپا از سعد حریری می‌خواهد به کشورش بازگردد و در راس دولت وحدت قرار بگیرد.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا از گروه‌های سیاسی خواست بر لبنان متمرکز شوند؛ وی همچنین افزود: بر این باوریم که عدم مداخله خارجی برای اجتناب از درگیری‌های منطقه و سوق دادن این درگیری‌ها به لبنان ضروری است.

کد خبر: 870707

وب گردی

وب گردی