پروژه مجتمع مرکز تجاری جهانی گلریز در بزرگراه حکیم متوقف می شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرداری شورای شهر تهران، ری و تجریش، گفت: پروژه مجتمع مرکز تجاری جهانی گلریز واقع در بزرگراه حکیم به دلیل عدم پیوست‌های مطالعاتی هر چه سریعتر متوقف شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمد سالاری در تذکرات پیش از دستور بیست و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش، گفت: باید جلسات متعددی در خصوص مدیریت بحران شهر تهران برگزار شود چرا که وضعیت این شهر در مواقع بحرانی وخیم‌تر است.

وی در ادامه درباره تخلفات مرکز تجارت جهانی گلریز، افزود: این مرکز در 73 طبقه در حال احداث است و این مرکز تجارت جهانی واقع در بزرگراه حکیم، کردستان، خیابان 64 سیدجمال‌الدین اسدآبادی واقع شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرداری شورای شهر تهران، ری و تجریش، گفت: در کمیسیون ماده 5 قرار شده است که یک مسیر دسترسی از اتوبان نیز برای این مرکز تجارت جهانی احداث شود.

سالارید ادامه داد: متخصصین معماری و شهرسازی و کارشناسان در این حوزه معتقدند ساختمان‌های بلندمرتبه بدون پیوست‌های مطالعاتی بارگذاری می‌شوند و تبعات زیادی برای شهر دارد.

وی گفت: شهرداری منطقه بدون اینکه مالک مجوزهای لازم را ارائه دهد مجوز گودبرداری برای احداث این مجمتع داده است ولی هنوز پروانه آن صادر نشده است. درخواست ما این است که این پروژه به فوریت متوقف شود و پیوست‌های مطالعاتی آن انجام شود چرا که خاک‌برداری انجام شده بر اساس کمیسیون ماده 5 نبوده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرداری شورای شهر تهران، ری و تجریش، ادامه داد: بر روی تونل رسالت که پارکینگ اتومبیل‌ها و فضای خوبی ایجاد شده بود شهرداری بدون پروانه تأسیساتی را در این قسمت ایجاد کرده است که برخلاف قانون بوده است و هنوز این تأسیسات پروانه ندارد.

سالاری گفت: بر اساس نامه‌هایی که شهروندان به ما ارسال کرده بودند از این مراکز بازدید شد و مشخص شد که هیچ کدام بر اساس پروانه ساخته نشده است.

در ادامه این تذکر هاشمی، گفت: این تذکر را باید در شورای چهارم می‌دادید چرا که این ساختمان‌ها بیش از دو، سه سال است که در حال احداث است.
706

کد خبر: 870849

وب گردی

وب گردی