گاز ۸۰ مشترک در منطقه چوار ایلام به علت رانش زمین قطع شد/وصل خانه به خانه گاز منازل آسیب دیده در شهرهای جوانرود و ثلاث باباجانی

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، از وقوع رانش زمین در منطقه چوار استان ایلام خبر داد و گفت: شامگاه دوشنبه گاز ۸۰ مشترک در منطقه چوار در پی رانش زمین قطع شد، از این رو عملیات نشت یابی در منطقه چوار نیز مانند دیگر مناطق باید انجام شود تا وصل دوباره گاز با اطمینان کامل و حضور نمایندگان سازمان نظام مهندسی انجام شود.

9به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور شرکت گاز گفت: پس از انجام بررسی های لازم در منطقه سرپل‌ذهاب و اطمینان از ادامه فعالیت تیم‌های عملیاتی برای سلامت شبکه گازرسانی، این منطقه را ترک کرده و عازم ایلام هستیم.

او افزود: در ابتدای ورود به ایلام جلسه ای با حضور استاندار ایلام برگزار می‌شود که طی آن به بررسی وضع گازرسانی به مشترکان، سلامت خطوط انتقال گاز، امنیت شبکه گازرسانی و فعالیت پالایشگاه گاز ایلام می پردازیم.

معاون وزیر نفت در امور گاز اظهار کرد: امروز از پالایشگاه گاز ایلام بازدید می‌کنیم تا مطمئن شویم که این پالایشگاه بدون هیچ مشکلی به فعالیت خود ادامه می دهد و گاز منطقه را تامین می‌کند.

عراقی از وقوع رانش زمین در منطقه چوار استان ایلام خبر داد و گفت: شامگاه دوشنبه گاز ۸۰ مشترک در منطقه چوار در پی رانش زمین قطع شد، از این رو عملیات نشت یابی در منطقه چوار نیز مانند دیگر مناطق باید انجام شود تا وصل دوباره گاز با اطمینان کامل و حضور نمایندگان سازمان نظام مهندسی انجام شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز اظهار کرد: شبکه انتقال و گازرسانی در ایلام مشکلی ندارد با این وجود همکاران شرکت گاز استانی برای رسیدگی به هر گونه مشکل احتمالی آمادگی کامل دارند.

در پی بروز زلزله اخیر در استان‌های غربی کشور جلسه کمیته بحران شرکت گاز استان کرمانشاه عصر امروز (دوشنبه، ۲۲ آبان‌ماه) در این شهر با حضور اعضای کمیته بحران، حمید رضا عراقی معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی گاز، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، مدیر عامل شرکت گاز استان، مدیر منطقه عملیات و استان‌های معین برگزار شد.
در این جلسه مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران، ضمن قرائت فاتحه برای روح درگذشتگان زلزله اخیر و آرزوی صبر و اجر برای بازماندگان اظهار کرد: به علت رعایت استانداردهای فنی و ایمنی از سوی شرکت ملی گاز شاهد بروز حوادث ثانویه در شبکه های گاز استان کرمانشاه پس از زلزله اخیر نبوده ایم و هم اکنون اولویت اصلی نشت یابی شبکه‌ها برای وصل دوباره گاز مشترکان در کمترین زمان ممکن است.

او افزود: مهمترین نکته ای که هم اکنون باید با توجه و دقت بسیار زیاد انجام شود وصل کردن ایمن گاز منازل است زیرا احتمال دارد به علت زلزله اخیر اشکالاتی در اتصالات وسایل گاز سوز و گرمایشی، لوله‌های گاز داخل منزل، لوله‌های دودکش و بخاری و دیگر بخش‌ها ایجاد شده باشد که نیاز به بررسی دوباره این موارد است تا خدای ناکرده حوادث ناگوار جان مشترکان را تهدید نکند، بنابراین عجله کردن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

به گفته عراقی، مردم نیز نباید بدون هماهنگی و حضور ماموران امداد گاز و تایید نظام مهندسی به هیچ وجه شخصا اقدام به وصل گاز و دستکاری تجهیزات گازی کنند.

او در بخشی دیگری از سخنان خود با اشاره به اعزام گروه‌های معین از استان‌های اصفهان، همدان، مرکزی، کردستان، لرستان، ایلام و تهران به منطقه افزود: همه این گروه‌ها با تجهیزات کامل در محل حادثه برای شتاب در امر گاز رسانی حاضر هستند و ان شاءالله با آرامش و در اسرع وقت نسبت به تعمیر علمک‌ها و دیگر بخش‌ها اقدام خواهند کرد.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: در جوانرود ۱۶ هزار، سرپل ذهاب ۱۶ هزارو ثلاث باباجانی ۶ هزار مشترک گاز طبیعی هستند و پس از زلزله شامگاه یکشنبه در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی بیشترین حادثه علمک‌ها به علت ریزش آوار ساختمانی به وقوع پیوسته است.

عراقی افزود: هم اکنون در جوانرود و ثلاث باباجانی گرو ه‌های اعزامی در محل ها حضور دارند و پس از پایان عملیات نشت یابی، گاز تا علمک‌ها وصل شده و به محض حضور مردم در منزل و اطمینان از نبود نشتی در داخل منزل گاز آن‌ها وصل می شود؛ همچنین در سرپل ذهاب نیز پس از نشت یابی خطوط، گاز به شبکه تزریق شده و به محض کسب اطمینان از حضور هموطنان در منزل و حصول اطمینان از نبود مشکل علمک و نشتی داخلی، گاز مشترکان وصل می‌شود.

مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در پایان تاکید کرد: با توجه به مسئولیت سازمان نظام مهندسی در تایید نبود مشکل لوله کشی داخل منازل لازم است تیم‌های کارشناسی این سازمان به فوریت وارد عمل شده و همکاری و نظارت لازم را با شرکت ملی گاز به عمل آورند.

402

کد خبر: 870864

وب گردی

وب گردی