درختان کهن سال خیابان های سهروری و شریعتی احیا می شود

شهردار منطقه 7 گفت: با استفاده از روش چالکود درختان کهن سال خیابان های شریعتی و سهروردی احیا می شوند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 7، سمیه حاجوی با اعلام این مطلب افزود: با توجه به اینکه خیابان های شریعتی و سهروردی از خیابان های قدیمی شهر تهران هستند بنابراین احیای درختان کهنسال این خیابان در دستور کار این منطقه قرار گرفت.

وی هدف از اجرای این طرح را حفظ و نگهداری محیط زیست و ارتقاء سلامت و رضایتمندی شهروندان دانست و خاطرنشان کرد: حذف کودهای شیمیایی و بهره برداری از کودهای زیستی دارای میکروارگانیسم ها در بهسازی وضعیت فضای سبز از دیگر اقداماتی است که در دستور کار این منطقه قرار دارد.

شهردار منطقه 7 تصریح کرد: در جریان شناسایی فضاهای مناسب برای توسعه سرانه سبز در منطقه نیز با توجه کمبود این فضاها تلاش کردیم تا با حداقل فضای در اختیار و با بهره برداری از گلدان ها و فلاور باکس ها به ویژه در محلات کم برخوردار و دارای بافت قدیمی، تا حد ممکن نسبت به طراوت بخشی معابر و ایجاد روحیه نشاط و شادابی در شهروندان اقدام کنیم.

در ادامه وی همچنین به احداث فضای سبز عمودی بر روی ساختمان سرای سالمندان در محله ارامنه اشاره کرد و گفت: احداث فضای سبز در اراضی حاشیه بزرگراه امام علی(ع)، تعویض پایه چراغ های فرسوده و جایگزینی گونه های مناسب با نیاز کم به آبیاری به جای چمن در رفیوژه خیابان های سطح منطقه از دیگر فعالیت های است که در اولویت کاری این منطقه قرار دارد.

حاجوی در پایان بیان کرد: اجرای پروژه آبرسانی معابر اصلی و فرعی درجه یک نیز از نیمه آذرماه سال جاری آغاز می شود که با این اقدام بیش از 80 درصد درختان به وسیله لوله های تعبیه شده آبیاری خواهند شد.

701

کد خبر: 870878

وب گردی

وب گردی