گردهمایی دوستداران حافظ در شاهرود

همایش سالانه انجمن‌های دوست‌داران حافظ سراسر کشور، از روزهای ٣٠ آبان تا 3 آذر ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، همایش سالانه انجمن‌های دوست‌داران حافظ سراسر کشور، با حضور جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر و ادب و حافظ‌شناسان و حافظ‌دوستان؛ طی 4 روز در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار می‌شود.

دکتر مجید پازوکی مدیر دفتر انجمن ملی دوستداران حافظ دفتر شاهرود و دبیر همایش سالانه انجمن‌های دوست‌داران حافظ در شاهرود گفت: همایش سالانه انجمن‌های دوست‌داران حافظ در شاهرود با حضور جمع کثیری از اهالی فرهنگ و هنر و ادب و حافظ‌شناسان و حافظ‌ دوستان، طی چهار روز و از روزهای ٣٠ آبان ماه جاری تا 3 آذر ماه در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شاهرود برگزار خواهد شد و در آن تعدادی از شخصیت‌های فرهیخته حوزه ادبیات و شعر و شاعری در مورد جایگاه حضرت حافظ به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی گفت: انجمن ملی دوستداران حافظ به عنوان یک انجمن فرهنگی ثبت شده در کشور، نزدیک 15 سال در حال فعالیت است و دفتر مرکزی آن در شیراز و در جوار آرامگاه حضرت حافظ بوده و شانزده دفتر دیگر زیر نظر دفتر مرکزی در تهران و شهرستان‌های دیگر از جمله شاهرود مشغول به فعالیت هستند.

مدیر دفتر انجمن ملی دوستداران حافظ دفتر شاهرود افزود: انجمن دوستداران حافظ سال 1382 همزمان با یادروز حافظ و در قالب یک NGO رسماً فعالیت خود را در شیراز آغاز کرد و در حال حاضر، علاوه بر شیراز در شهرهای تهران، قم، مشهد، بوشهر، اهواز، اصفهان، اراک، گرگان، سمیرم، شاهرود، دلیجان، بروجن، شهرکرد، بابل، نهاوند و نورآباد شعبه دارد و حیطه فعالیت این انجمن حوزه‌های فرهنگی، پژوهشی و هنری است.

دکتر پازوکی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در این همایش قرار است نشان ویژه «گلبانگ سربلندی» به تعدادی از هنرمندان و اهالی فرهنگ و ادب، به‌عنوان سفیران حافظ تقدیم شود و همچنین از یکی از هنرمندان برجسته سینما کشور، با اهدای یک نماد ملی توسط شهردار شاهرود و شورای شهر تجلیل خواهد شد.

وی افزود: امیدوارم حضور این تعداد ارزشمند از اهالی فرهنگ و هنر به لحاظ کمی و کیفی؛ پایه‌ریزی یکی از بهترین فستیوال‌های هنری در شهرهای شاهرود و بسطام باشد.

دبیر همایش سالانه انجمن‌های دوست‌داران حافظ در شاهرود در پایان سخنانش تأکید کرد: شاهرود مهد عرفان و ادب ابران زمین است و عرفان ایرانی از این منطقه و توسط بزرگانی چون بایزید بسطامی و ابوالحسن خرقانی نشو و نما گرفته است و لازم است سرمایه‌ها و ظرفیت‌های تاریخی، دبی، عرفانی و مذهبی و نیز قابلیت‌های جعرافیایی و طبیعی این منطقه در سطح ملی و حتی جهانی معرفی شود.

502

کد خبر: 870971

وب گردی

وب گردی