"ال سی" چیست؟

به دلیل ماهیت معاملات بین‌المللی که شامل عواملی همچون مسافت و تفاوت قوانین کشورهاست، اعتبارات اسنادی در تجارت بین‌المللی ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اعتبار اسنادی یا ال سی تعهدی است که از سوی بانک به خریدار و فروشنده داده می‌شود و بانک متعهد می‌شود که میزان پرداختی خریدار به فروشنده به موقع، و با مبلغ صحیح به دست فروشنده خواهد رسید.

به دلیل ماهیت معاملات بین‌المللی که شامل عواملی همچون مسافت و تفاوت قوانین کشورهاست اعتبارات اسنادی در تجارت بین‌المللی ضروری است.

همچنین بانک به نیابت از خریدار نگهدارنده اعتبارات اسنادی شناخته می شود و تا زمان دریافت تائیدیه که کالاهای خریداری شده حمل می شوند وجه را پرداخت نخواهد کرد از طرف دیگر اعتبارنامه یک سند است که از یک نهاد مالی و عمدتاً توسط یک بانک، صادر می شود و در امور مالی بازرگانی در درجه اول مورد استفاده قرار می گیرد که معمولاً تعهد پرداخت قطعی را فراهم می‌کند.

اعتبارنامه همچنین تضمین پرداخت برای یک معامله است به این معنی که بازخرید نامه اعتبار صادر کننده‌است. ال‌سی در اولویت معاملات تجاری بین‌المللی ارزش قابل توجهی دارد در چنین مواردی، اتاق بین‌المللی بازرگانی، برای اعتبارات اسنادی شامل قوانین UCP نیز در روند توسعه زمین های شهری، مورد استفاده قرار گیرد پس از ساخت و ایجاد امکانات مورد تایید عموم اطمینان حاصل می شود.

مزایای اعتبارات اسنادی:

فروشنده از اینکه پس از ارایه اسناد حمل وجه اعتبار را مطابق شرایط اعتبار از بانک کارگزار یا تایید کننده دریافت می‌کند اطمینان می یابد.
تاریخ حمل و تحویل نهایی کالاکنترل می شود.
اسناد حمل مطابق با مفاد موافقت اولیه تحت شرایط قرارداد میان طرفین حاصل می شود.
پرداخت وجه اعتبار به فروشنده بعد از انتقال و فک مالکیت کالا از او صورت می‌گیرد.
تسهیلات بیشتر برای فروشنده در مقابل اعتبار گشایش یافته برای تهیه کالای سفارش شده کسب می شود.
بانک برای پرداخت بها در معاملات بجای فرد فروشنده متعهد می گردد.

در رابطه با اعتبارات اسنادی در ایران باید خاطر نشان کرد که به دلیل محدودیت‌های وضع شده توسط بانک مرکزی انواعی از این اعتبارات غیر قابل استفاده در ایران می‌باشد و یا احتیاج به مجوز بانک مرکزی دارد.

403

کد خبر: 871104

وب گردی

وب گردی