جلسه فرهنگی اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت با سخنان مشاور وزیر امور خارجه

جلسه فرهنگی اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت، دوشنبه بیست و دوم آبان 1396 با حضور و سخنرانی مهندس حسین شیخ الاسلام (مشاور وزیر امور خارجه) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، در این نشست که توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت ایران و با حضور دکتر شریعت (معاون فرهنگی و اجتماعی)، دکتر مرزبان راد (مدیر ارتباطات فرهنگی و اجتماعی) و جمعی از اعضای هیات علمی در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد؛ مهندس حسین شیخ الاسلام (مشاور وزیر امور خارجه) با موضوع «انقلاب، امریکا تا به امروز» سخنرانی کرد.
وی با تسلیت ایام اربعین حسینی و ایام رحلت حضرت رسول (ص) و شهادت امام حسن و امام رضا علیهم السلام، حادثه غمبار زلزله و جان باختن جمعی از هموطنانمان را تسلیت گفت و برای بازماندگان این واقعه، صبر و سلامت آرزو کرد و سپس، به سیاست های استعماری و بدعهدی های امریکا از دوران قبل از جنگ جهانی تا به امروز، از جمله عهدشکنی های امریکا با سرخ پوستان و توافق این کشور با عربستان برای معامله پول نفت با دلار امریکا پرداخت.
مهندس شیخ الاسلام توضیح داد امریکا پس از کودتای 28 مرداد، نیکسون را روز 16 آذر به دانشگاه تهران فرستاد که دانشکده حقوق دانشگاه تهران به وی دکترا اعطا کند تا به این وسیله اساتید ایران اعتراف کرده باشند اقدام امریکا در کودتا، مطابق قوانین بین المللی و حقوقی است که دانشجویان مقاومت کردند و فریاد مرگ بر امریکا از آن روز شروع شد. وی سپس به تبیین اهداف، دلایل و پیامدهای انقلاب پرداخت.
شیخ الاسلام سوابقی همچون دبیر انجمن اسلامی دانشجویان در امریکا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل بین الملل مجلس شورای اسلامی و... را در کارنامه فعالیت و مسئولیت های اجرایی خود ثبت دارد.

کد خبر: 871175

وب گردی

وب گردی