کمبود غذا و چادر در مناطق زلزله زده/ مردم به زلزله زده ها کمک می کنند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:کمبود چادر و مواد غذایی همچنان در متاطق زلزله زده ادامه دارد.

به گزارش ایسکانیوز ،امید عبدی اظهار داشت: مجروحان و مصدومان زلزله یکشنبه شب تحت درمان قرار دارند و اقدامات اولیه درمانی در کرمانشاه انجام شده است. مجروحان این زمین لرزه که نیاز به درمان بیشتر داشتند برای بهبود به استان های همجوار و تهران اعزام شدند.

وی ادامه داد:هیچ کمبود دارو و تجهیزات پزشکی در سطح استان نداریم. موضوع مهمی که کار درمان را با اختلال مواجه می کند حضور فراد غیر متخصص در محل حادثه است که امداد را مختل می کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مورد بیماران در مناطق زلزله زده گفت: تیم های امدادی با حضور در مناطق زلزله زده و روستاها از مردم در مورد بیماری و سابقه بیماری آنها سوال می کنند تا درصورتی که این افراد دارای بیماری مزمن قبلی هستند اقدامات درمانی و دارویی برای آنها در این شرایط انجام شود.

عبدی افزود: برخی از این بیماران خودشان به مراکز درمانی مراجعه که تحت درمان قرار گرفته یا داروی مورد نیاز آنها تامین می شود.

وی از کمبود مواد غذایی و چادر در مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: تلاش برای رفع کمبودها در مناطق زلزله زده ادامه دارد. خوشبختانه مردم ایران همیشه در کمک به هم نوع اولین بودند و همچنان کمک ها ی انها در حال ارسال به منطقه است.

میزان

705

کد خبر: 871227

وب گردی

وب گردی