پاکسازی، بازیافت و آموزش حفظ محیط زیست در شهرهای کشور

فعالان محیط زیست در قرار سبز هفته سوم آبان ماه اقدامات متنوعی برای حفظ محیط زیست انجام دادند.

به گزارش ایسکانیوز،فعالان محیط زیست در قرار سبز هفته سوم آبان ماه اقدامات متنوعی برای حفظ محیط زیست انجام دادند.

در شهر موچش استان کردستان مسابقه نقاشی با موضوع محیط زیست بر روی بنرهای بازیافتی، توسط مهدکودک و پیش دبستانی راهین و انجمن شنه نوژین کردستان با همکاری کانون پرورش فکری در شهر موچشِ استان کردستان برگزار شد.

در شهر رودسر استان گیلان کارگاه آموزشی حفاظت از محیط زیست توسط موسسه محیط زیست آسمانرود رحیم آباد و انجمن حامیان محیط زیست لنگرود در دبستان هدف و شهیده انیس نوری رحیم آباد رودسر انجام شد.

در شهر لنگرود استان گیلان هم اعضای جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود از تالاب کیاکلایه بازدید کردند. همچنین در دبستان فرزانه توسط آموزشیاران جمعیت دوستداران محیط زیست لنگرود در خصوص کاهش تولید و تفکیک زباله از مبداء آموزش هایی داده شد.

همچنین در استان گیلان به همت گروهی از اعضای انجمن بوم بانان گیلان، جمع آوری زباله های مسیر حرکت زائرین اربعین حسینی انجام گرفت.

در شهر لاهیجان استان گیلان هم مهد کودک و پیش دبستانی نگاه نو با رویکرد محیط زیستی، مسابقه نقاشی با موضوع دُرنا و حفظ محیط زیست به مناسبت روز جهانی جلوگیری از تخریب محیط زیست در جنگ و درگیری های مسلحانه را برگزار کردند.

در شهر رضوانشهر استان گیلان هم کارگاه آموزشی آشنایی با جنگل های هیرکانی توسط موسسه محیط زیستی شقایق های وحشی هیرکانی در شهرستان رضوانشهر برگزار شد.

در منطقه چالابه استان کرمانشاه گرد همایی سازمان های مردم نهاد و فعالان محیط زیست و منابع طبیعی عضو شورای هماهنگی استان کرمانشاه با حضور ۱۰۰ نفر از دلسوزان طبیعت، در منطقه چالابه کرمانشاه جهت جمع آوری بذر بلوط و بررسی آفتهایی که زاگرس را تهدید می کند، برگزار شد.

در شاندیز استان خراسان رضوی به همت انجمن همیاران محیط زیست و حیوانات و همکاری پایگاه بسیج شهید رجایی حوزه ۴ عمار در خصوص فعالیت های محیط زیستی، پاکسازی حاشیه جاده شاندیز با جمع آوری بیش از یک تن زباله انجام شد.

در شهر نیشابور استان خراسان رضوی هم پاکسازی معابر در روز اربعین توسط کانون محیط زیست، گردشگری و اقوام دانشکده علوم پزشکی نیشابور انجام شد.

در نورآباد ممسنی استان فارس به همت انجمن حامیان طبیعت زاگرس ممسنی، سیزدهمین سه شنبه بدون خودرو در ممسنی با شعار «پیشگام فرهنگ سازی باشیم» انجام گرفت.

در شهر خرم آباد استان لرستان نیز دانش آموزان مجتمع دخترانه سما از نهالستان جناب آقای افشار پدر بلوط ایران بازدید کردند، در ادامه این برنامه کارگاه کاشت بلوط توسط آقای افشار برای دانش آموزان برگزار شد.

در شهر آبدانان استان ایلام به همت انجمن بانوان طبیعت دوست آبدانان جمع آوری در بطری های پلاستیکی توسط دانش آموزان دبستان فاطمه جهت حفاظت از محیط زیست و کمک به نیازمندان انجام شد.

در شهر یاسوج استان کهگیلویه و بویراحمد نیز نمایشگاه کاردستی با چوب بستنی در مدرسه دخترانه پویا در شهر یاسوج برگزار شد.

در شهر اردبیل هم به همت کمپین شهر پاک، گلدان هایی در غرفه بازیافت با شعار «اردبیل با اراده تو تغییر می کند» همراه با ارائه توضیحات در مورد نحوه استفاده دوباره از پت هایی که بعد از خالی شدن تبدیل به زباله می شوند و با کمترین میزان آب می توان به عنوان گلدان استفاده کرد، برگزار شد. کمپین شهر پاک اولین بار توسط نهضت سبز زاگرس یاسوج، در کشور شروع به فعالیت کرد.

در منطقه کرخه استان خوزستان پنجمین نشست سازمان های مردم نهاد محیط زیستی شمال خوزستان با حضور نمایندگان ۱۹ انجمن محیط زیستی ۷ شهرستان شمالی خوزستان در پارک ملی کرخه و مرکز تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی برگزار شد. در این نشست شرکت کنندگان در خصوص ایجاد یک تشکل استانی جهت پیگیری و پرداختن به موضوعات محیط زیستی شمال خوزستان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در شهر مهاباد استان آذربایجان غربی هم همایش دوچرخه سواری همگام با صد و یکمین هفته از کمپین سه شنبه های بدون خودرو با حضور بیش از دویست نفر به همت انجمن ژیانه وه ژینگه مهاباد و با همراهی هیات دوچرخه سواری شهرستان برگزار و در پایان نیز به رسم یاد بود به شرکت کنندگان هدایایی تقدیم شد.

705

کد خبر: 871243

وب گردی

وب گردی