لزوم اقدام وزارت ارتباطات برای حل چالش‌های کسب و کار ارائه‌دهندگان محتوای کودک و نوجوان

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: لازم است که وزارت ارتباطات برای حل چالش‌های کسب و کار ارائه دهندگان محتوای کودک و نوجوان، ساز و کار لازم را اندیشیده و اقدام مناسب را انجام دهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، محمد خوانساری در حاشیه بازدید از بخش خانواده درسا در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال گفت: مجموعه‌هایی مانند درسا، سکوهایی برای ارائه خدمت هستند که محتوای مناسب را از تولیدکننده‌های اصلی جمع‌آوری کرده و آنها را ارائه می‌دهند.

وی در ادامه به خلاء‌های موجود در عرصه فعالیت شرکت‌هایی که برای تولید محتوای فضای مجازی، کار می‌کنند اشاره کرد و گفت: مهمترین خلاءهایی که وجود دارد این است که زیرساخت سرویس هایی که باید بر اساس آن، اقتصاد مناسب برای مجموعه‌هایی مانند درسا فراهم باشد، حل و فصل شود تا ریسک کسی که در این حوزه سرمایه‌گذاری می کند به حداقل برسد.

خوانساری با یادآوری این نکته که کشورمان دارای سرمایه‌های بسیاری است که باید روی آنها سرمایه‌گذاری شود، تاکید کرد: اگر ما بتوانیم بازاری با اقتصاد روان داشته باشیم در آینده هم به هر آنچه مدنظرمان است، دست خواهیم یافت.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: البته این اظهارات به این معنا نیست که صرفا دولت باید این را مساله مدیریت کند، بلکه دولت باید تسهیل کسب و کارهای این حوزه را به شکلی قانونمند انجام دهد تا هر فرد دیگری بتواند محتوای مورد نیاز را در همان چارچوب تامین کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: ما معتقدیم که وزارت ارتباطات می‌تواند در تمام حوزه‌های زیرساختی، محتوایی و اطلاعاتی بیشترین و تاثیرگذارترین نقش را ایفا کند.

خوانساری ادامه داد: وزارت ارتباطات می‌تواند هم در حوزه فرهنگسازی تعاملی سازنده داشته باشد و هم در حوزه کسب و کار، چالش‌های این حوزه را با فعالان این بخش مانند درسا شناسایی کند و در مرحله بعد، به واسطه موقعیتی که در کشور به عنوان یک وزارتخانه دارد و می‌تواند تعامل با سایر دستگاه‌ها را راحت تر برقرار کند، جریان گردش اطلاعات را به حداکثر برساند.

به گفته خوانساری، با به حداکثر رسیدن جریان گردش اطلاعات، محتوای مناسب با کیفیت بالا و به شکلی رقابتی توسط شرکت‌ها در اختیار بچه‌ها و تحت نظر والدینشان قرار می‌گیرد.

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: به نظر من درسا در حوزه کودک و نوجوان توانسته است با یک مدل کسب درآمدی منصفانه با شرکت‌های مختلف کار کنند، که تلاش آنها مثبت ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین مجموعه خانواده درسا علاوه بر ایجاد کارآفرینی برای گروه جوان و خلاق، بازار را برای جمع 20 درصدی جامعه که در آینده جامعه 80 درصدی را تشکیل می‌دهند، جهت‌دار کرده است که این نیز مثبت ارزیابی می‌شود.

خوانساری در پایان تصریح کرد: دولت هم باید در این بین نقش تسهیل‌گری و سیاست‌های کلان را به شکل قوی‌تری انجام دهد تا از ظرفیت‌های حداکثری این شرکت‌ها استفاده شود.
706

کد خبر: 871272

وب گردی

وب گردی