اعزام بیش از ۱۲۰کامیون ازکمک های مردمی کردستان به مناطق زلزله زده

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان گفت:تاکنون بیش از ۱۲۰ کامیون از کمک های مردمی این استان بدون هیچ مشکلی به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شدند.

به گزارش ایسکانیوز، آرتیکاس اقبال شامگاه سه شنبه در جلسه شورای اسلامی شهر سنندج که یکی از دستور کارهای آن نحوه جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان کرمانشاه بود، گفت: نیازها و احتیاجات مردم حادثه دیده استان کرمانشاه تنها مختص به امروز نیست و این نیازها فعلا ادامه دارد.

وی عنوان کرد: به روز و لحظه نیازهای مردم آسیب دیده کرمانشاه تغییر می کند بنابراین باید متناسب با آن برنامه ریزی کنیم و آنچه مردم احتیاج دارند را تهیه و در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای اسلامی الگو مردم هستند، بیان کرد: رفتار و برخورد اعضای شورای اسلامی بر روی مردم تاثیرگذار است و اگر یکی از اعضای این شورا اشتباهی مرتکب شود مردم هم ممکن است این اشتباه را انجام دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان ادامه داد: در چنین شرایطی انتظار می رود اعضای شوراهای اسلامی مردم را در جمع آوری کمک های مردمی از طریق هلال احمر هدایت کنند.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف شوراهای اسلامی ایجاد اعتماد بین مردم و حاکمیت است، عنوان کرد: اگر هر شخصی مجزا اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کند یعنی اعتمادی وجود ندارد لذا می طلبد در خصوص هدایت کمک ها به هلال احمر فرهنگ سازی شود چراکه نیروهای این نهاد تخصص لازم در ارتباط با نحوه بسته بندی و حمل کالاها در چنین شرایطی را دارند.

اقبال با اشاره به اینکه مدیریت بحران دارای مراحلی است، بیان کرد: مرحله نخست آن پیشگیری از طریق ارائه آموزش های لازم و ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز است و باید بپذیریم در پیشگیری و آمادگی ضعف هایی داریم که نشات گرفته از کم توجهی به آموزش است.

وی با اشاره به اینکه بعد از وقوع حوادثی هم چون زلزله، مدیریت بحران وارد مرحله مقابله با بحران می شود، افزود: اکنون در مرحله امدادرسانی به آسیب دیدگان هستیم و باید در این راستا با هماهنگی و برنامه ریزی کارها را پیش ببریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان اظهارداشت: شامگاه یکشنبه بعد از وقوع زلزله به محض اینکه از وضعیت استان مطمئن شدیم نیروهای و تیم های متخصص هلال احمر استان را برای یاری رساندن به زلزله زدگان کرمانشاه اعزام کردیم.

اقبال ادامه داد: خدمات شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج باید در قالب تیم هایی باشد که از طرف استان برای آواربرداری و بازسازی اعزام می شوند.

وی اظهارداشت: بی شک کمک هایی که از سوی مردم جمع آوری شده با هماهنگی وهمراهی بخش دولتی همراه بوده که اگر جز این بود قطعا مشکلاتی به ویژه در انتقال این کمک ها پیش می آمد.

وی با بیان اینکه در این دو روز ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه چادر از کردستان به کرمانشاه ارسال شده است، اضافه کرد: تاکنون بیش از ۱۲۰ کامیون از کمک های مردمی از استان به مناطق زلزله زده کرمانشاه اعزام شده و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مشکلی در این راستا پیش نیامده و همه کارها سازماندهی انجام شده است.

901

کد خبر: 871298

وب گردی

وب گردی