هشدار رییس جمهور فیلیپین نسبت  به بحران کره شمالی

رئیس جمهور فیلیپین در نشست «آسه آن» درباره عواقب جنگ با کره شمالی هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، «رودریگو دوترته»، رئیس جمهور فیلیپین روز گذشته (سه شنبه) در نشست آ سه آن در مانیل در خصوص عواقب جنگ با کره شمالی هشدار داد.

وی در این خصوص گفت: ما نمی توانیم یک جنگ با کره شمالی به راه بیاندازیم. بهتر است دعا کنیم. اگر همه آن موشک ها منفجر شوند، این یعنی پایان بشریت. این نابودی به معنای پایان همه چیز خواهد بود.

دوترته همچنین مدعی شد: کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی با بمب های هسته ای بازی می کند. این بمب ها 200 تا 300 برابر قدرتمندتر از آنهایی هستند که آمریکا در طول جنگ جهانی دوم به سمت ژاپن پرتاب کرد.

دوترته این اظهارات را در حالی مطرح کرد که سفر 12 روزه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به آسیا پایان یافت. رئیس جمهور آمریکا که سفر خود را از شنبه هفته گذشته آغاز کرد روز گذشته فیلیپین را به مقصد آمریکا ترک کرد. رئیس جمهور آمریکا در سفر 12 روزه خود به آسیا از کشورهای ژاپن، چین، کره جنوبی، ویتنام و فیلیپین بازدید کرد. محور اصلی سفر ترامپ پرداختن به مساله کره شمالی و تقویت همکاری های تجاری با شرکای آسیایی بود. ترامپ روز گذشته سفر آسیایی خود را موفقیت آمیز خواند.

همزمان با سفر آسیایی دونالد ترامپ، ناوهای جنگی کره جنوبی و سه ناو هواپیمابر آمریکایی در شبه جزیره کره در رزمایش دریایی شرکت کردند. کره شمالی این رزمایش نظامی غیرمعمول را تهدیدی مستقیم علیه پیونگ یانگ توصیف کرد و به آمریکا هشدار داد که با ادامه اقدامات تحریک آمیز واشنگتن جنگ هسته ای هر زمان ممکن است آغاز شود.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای ترامپ تشدید شده است. ترامپ بارها رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خطاب کرده و در تازه ترین توییت خود او را «چاق و کوتوله» خوانده است. رئیس جمهور آمریکا حدود دو ماه پیش کره شمالی را تهدید کرد که اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد.

کارشناسان پیشتر اعلام کردند: پیونگ یانگ خیلی زود به قابلیت ساخت سلاح هایی با کلاهک هسته ای دست می یابد که می تواند خاک آمریکا را هدف قرار دهد.

کد خبر: 871374

وب گردی

وب گردی