حفظ روحیه کودکان زلزله‌زده از اولویت‌های کانون است

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پیامی با کودکان و نوجوانان زلزله زده استان کرمانشاه ابراز همدردی کرد.

به گزارش ایسکانیوز از امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پیامی با بازماندگان زلزله‌ کرمانشاه همدردی کرد.

متن کامل پیام مدیرعامل کانون به بازماندگان زلزله‌ کرمانشاه به شرح زیر است: بار دیگر طبیعت بیدار شد و این‌بار طنین زاگرس پهناور در شامگاه یک‌شنبه‌ای از آبان ماه، هموطنان غرب کشور را در بهت و اندوه فرو برد. در میان سیل اخبار و آماری که نشان از سهم اشک‌های مادران و پدران و فرزندان عزیز استان غیور و محجوب کرمانشاه دارد، تصویر معصومانه‌ی کودکان و نوجوانان داغ‌دیده و رنج‌کشیده‌ای که در جستجوی آغوش گرم والدین و اسباب‌بازی‌هایشان، میان آوار زلزله‌ی سهمگین سرگردان‌اند، قلب هر بیننده‌ای را به درد می‌آورد.

در این روزهای سخت و سرشار از اندوه، وظیفه‌ شرعی و انسانی آحاد ملت است که به یاری هم‌وطنان خود بشتابند و گامی در مسیر امدادرسانی و بازسازی مناطق زلزله‌زده بردارند. به عنوان یار دیرینه‌ی کودکان و نوجوان میهن اسلامی‌مان، این مصیبت بزرگ را به بازماندگان و مردم شهیدپرور کرمانشاه تسلیت عرض می‌کنم و آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای یاری رساندن به خانواده‌های داغ‌دار اعلام می‌دارم. به یقین همدردی با مادران و پدران اندوهگین و حفظ روحیه‌ی کودکان و نوجوانان که تجربه‌ی زیستی کم‌تری در مواجهه با چنین رویداد تلخی دارند، از اولویت‌های کانون خواهد بود. شکی نیست که حضور مربیان حاذق و توانمند در فضای ملتهب مکان‌های آسیب‌دیده و اجرای برنامه‌هایی منطبق با شرایط این روزهای سخت، می‌تواند امید و نشاط روحی را به کودکان و نوجوانان فرو رفته در بهت حادثه هدیه بدهد.

ما آماده‌ایم تا دست‌های کوچک غمگین را در دست بگیریم و آغوشمان را برای تمام کودکان و نوجوانان معصوم این خطه‌ی غرورآفرین گشوده‌ایم و برآنیم تا اعتماد به نفس، شادی‌های کودکانه و لبخند را با کتاب‌ها و بازی‌ها و قصه‌ها احیا کنیم.

از پروردگاه متعال می‌خواهم تا نگاه مهربانش را همواره بر آسمان زندگی کودکان و نوجوانان این سرزمین بتاباند و در این روزهای پرحادثه، یاری رساند تا نهال صبر و شکیبایی که لازمه‌ی ادامه‌ی حیات انسان‌هاست، بروید و بشکفد و به بار بنشیند.

502

کد خبر: 871375

وب گردی

وب گردی