همه زائران اربعین وارد کشور شدند

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: با توجه به آخرین آمار موجود از مرزهای ورودی مهران، شلمچه و چزابه و مرزهوایی 2 میلیون و277 هزار و 803 زائر ایرانی وارد خاک کشورمان شدند که بر این اساس تمامی زائران اربعین به ایران بازگشته اند.

به گزارش ایسکانیوز ،شهریار حیدری با بیان اینکه از این تعداد 255 هزار و 695 زائرخارجی مقیم ایران هستند، اظهار داشت: حدود 80 درصد این آمارشامل اتباع افغانی وعراقی است.
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی با تاکید بر اینکه خوشبختانه با تدابیر اندیشه شده هیچگونه مشکل امنیتی و غیره در طول این ایام برای زائران رخ نداده است، افزود: 30 هزار تن عوامل نیروی انتظامی به صورت شبانه روز علاوه بر تامین امنیت، کنترل تردد خوردها و غیره را عهده دار بود.
حیدری اظهار داشت: 31 هزار و 253 سرویس حمل و نقل عمومی و 32 هزار 373 دستگاه خودرو سواری دراین ایام عهده دار جابجایی زائران اربعین بودند.
وی تصریح کرد: متاسفانه طی این مدت 81 تن از زائران نیز به دلیل تصادفات خودرویی و دیگر عوامل طبیعی جان خود را از دست دادند و عده ای نیز متحمل خسارت های مالی شدند.
وی گفت: از این تعداد 29 درصد بر اثر تصادفات جاده ای و مابقی نیز بر اثرسکته و دیگر عوامل طبیعی و کهولت سن جان خود را از دست دادند.
حیدری همچنین در خصوص جعل ویزای اربعین گفت: با تلاش شبانه روزی نهادهای امنیتی 9 گروه جاعل اسناد در 9 نقطه کشور شناسایی ، دستگیر و تمامی تجهیزات جعل آنها کشف و ضبط و تحویل مقامات قضایی شدند.
براساس آمار و اطلاعات مسئولان امر سال گذشته در حدود دو میلیون زائرایرانی برای حضور در آیین اربعینی راهی عراق شدند که این رقم امسال به دو میلیون و 350 هزار تن رسید.

ایرنا

705

کد خبر: 871423

وب گردی

وب گردی