مشکلات را شنیدند، اما توجیهات هیات رئیسه را تکرار کردند

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی در واکنش به مصاحبه معاون فرهنگی دانشگاه تهران، گفت: مشکل تشکل ها در دانشکده حقوق همچنان حل نشده است.

حسین بهبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز، در واکنش به مصاحبه سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران که گفته بود مشکل تشکل ها در دانشکده حقوق حل شده است، گفت: در خصوص ادعای آقای سرسنگی باید بگویم که خیر، هنوز مشکل حل نشده است.

وی افزود: از اول مشکلی نبود، در واقع قبل از شروع بازسازی دانشکده حقوق دانشگاه تهران مشکلی وجود نداشت و همه ی واحدها و تشکل ها دفتر داشتند؛ دفتر انجمن اسلامی و بسیج دانشجویی بزرگتر از بقیه بود و دلیلش هم واضح هست چون این دو تشکل هم قدمت بیشتری دارند و هم دایره فعالیتشان گسترده تر هست.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی گفت: بعد از بازسازی دانشکده حقوق دانشگاه تهران با اصرار بر اینکه قرار است فضا را بهینه سازی کنیم، دفترهای تشکلها که با دیوار کاذب در یک سالن بزرگ بود، جمع کرده و آن فضا را به سالن قرائت خانه تبدیل کردند، درحالی که پیش از این دانشکده حقوق ٣ سالن کتابخانه داشت که هیچ وقت حتی در زمان امتحان ها هم پر نمی شد.

وی با اشاره به مشکل ایجاد شده پس از بازسازی دانشکده حقوق گفت: با اصرار مسئولین دانشکده حقوق برای اینکه فضای تشکل ها حذف و فضای کتابخانه بیشتر شود، مشکل برای سایر واحدهای دانشجویی نظیر انجمن های علمی و شورای صنفی پیش آمد.

بهبهانی تصریح کرد: مسئولان دانشکده برای حل مشکل ایجاد شده در پی تقسیم اتاق های بسیج و انجمن بین این واحد ها برآمدند؛ البته با مقاومت ما و اصرار دانشجویان، مسئولین پذیرفتند که صرف اتکا به اتاق های بسیج و انجمن کافی نیست و مجبور شدند در نهایت چهار اتاق در پاگردها به تشکل های علمی و صنفی بدهند.

وی ادامه داد: با این وجود برای دفاتر چهار واحد دیگر از جمله جهاد دانشگاهی و کانون های فرهنگی دانشکده حقوق به سراغ فضاهای بسیج و انجمن آمدند و از هر کدام یک اتاق گرفتند، که این مساله در حال حاضر مورد اعتراض ماست.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی به محدودیت فیزیکی ایجاد شده برای بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه اتاق های اختصاص شده به بسیج و انجمن مساحت کمی دارند و حتی برای جهاد و کانون ها هم چندان مطلوب نیست، خصوصا آنکه این فضاها بصورت مشترک قرار است واگذار شود.

بهبهانی در پاسخ به این سئوال که آیا همچنان مشکل محدودیت فیزیکی تشکل ها و کانون ها در دانشکده پابرجاست یا خیر، تاکید کرد: بله مشکل کاملا حل نشده و هنوز دانشکده حقوق باید دو اتاق دیگر در اختیار جهاد دانشگاهی و کانون ها بگذارد، تا هم آنها فضای کافی را پیدا کنند و هم بسیج و انجمن اتاق سابق خودشان را داشته باشند؛ همان طور که پیش از شروع بازسازی به ما قول داده بودند.

وی افزود: در حال حاضر ٤ واحد دیگر از جمله جهاد دانشجویی و دو کانون و همچنین جامعه اسلامی به صورت مشترک و دو به دو در اتاق هایی که در گذشته اتاق خواهران بسیج و انجمن بود، جا داده شدند؛ که این هم فضایی را از انجمن و بسیج کاسته و هم این فضای محدود و مشترک مورد رضایت این واحد ها نیست، چون این فضاها خیلی بزرگ نیست که بخواهد به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی در خصوص جلسه مسئولین کانون ها و تشکل ها با معاون فرهنگی دانشگاه تهران گفت: آقای سرسنگی آمدند و فضاها را دیدند، به نظرم قصد ایشان حل مساله بود، اما اصرار هیات رئیسه دانشکده حقوق این گونه بود که از فضای تشکلها کاسته و به فضای کتابخانه افزوده شود.

وی افزود: به جهت سیستم اداری دانشکده حقوق، دکتر سرسنگی به عنوان معاون فرهنگی دانشگاه تهران در حیطه ی وظایفشان نبود که بخواهند آمرانه این مساله را حل کنند، برای همین آمدند و در جلسه ای که بنا به خواست بنده تشکیل شده بود مشکلات را شنیدند، اما توجیهات هیات رئیسه را تکرار کردند.

بهبهانی ضمن تقدیر بابت ساخت سالن آمفی تئاتر اظهار داشت: توجیه این بود که در عوض ما برای شما آمفی تئاتر درست می کنیم که از ابتدا مشخص نیست که ایجاد یک سالن ٨٠ نفره آن هم سالنی که در اختیار بخش های مختلف آموزشی و پژوهشی نیز خواهدبود؛ چگونه قرار است مشکل محدودیت فضای دفتر را حل کند؟

مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران طی روزهای گذشته در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفته بود: فضای فیزیکی به دفاتر تشکل های دانشجویی دانشکده حقوق اختصاص داده شده و موضوعی مبنی بر عدم اختصاص فضای فیزیکی مطرح نبود و با نمایندگان تشکل های دانشجویی جلسه داشتم و مسئله این دانشجویان برطرف شد.

اخیرا جمعی از دانشجویان و اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در اعتراض به نابسامانی‌های این دانشکده و کوچک کردن دفاتر تشکل های دانشجویی که با سیاست محدودسازی فعالیت‌های دانشجویی همراه بوده تجمع اعتراضی برگزار کردند و با گذشت چند هفته هنوز هم اعتراضات به روش‌های مختلف ادامه دارد.

کد خبر: 871451

وب گردی

وب گردی