659 میلیارد تسهیلات و 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان اختصاص یافت

سخنگوی دولت از اختصاص 659 میلیارد تسهیلات و 281 میلیارد تومان کمک بلاعوض به زلزله زدگان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره مصوبات دولت در ارتباط با زلزله زدگان استان کرمانشاه گفت: در جلسه امروز هیئت دولت مصوبات در چهار سرفصل تسهیلات بلاعوض برای مناطق شهری و روستایی به تصویب رسید. به این صورت که 659 میلیارد تومان تسهیلات و 281 میلیارد تومان به صورت بلاعوض پرداخت شود که از همین امروز روند آن آغاز می‌شود.

وی افزود: برای خانوارهای آسیب دیده که به احداث و بازسازی نیاز دارند برای مناطق روستایی 25 میلیون و مناطق شهری 35 میلیون تومان اختصاص داده شده است و کمک بلاعوض در این بخش روستایی 5 میلیون و شهری 6 میلیون تومان خواهد بود.

نوبخت ادامه داد: برای خانوارهایی که نیازمند مرمت و تعمیر واحدها هستند به صورت تسهیلات 12 میلیون به شهر و روستا داده می‌شود و بلاعوض 2 میلیون تومان خواهد بود.

نوبخت اضافه کرد: کسانی که نیازمند خرید لوازم خانگی هستند 3 میلیون تومان به صورت تسهیلات و 2 میلیون بلاعوض داده می‌شود.

سخنگوی دولت افزود: برای اسکان موقت روستاها به هر خانوار 3 میلیون و برای خانوارهای شهر 5 میلیون به صورت بلاعوض داده می‌شود. بانک مرکزی بخشنامه ای را برای کسانی که در خصوص همین خرید لوازم خانگی یا موارد ضروری نیازهایی دارند تا 10 میلیون تومان قرض الحسنه تعیین کرده است.

نوبخت تصریح کرد: این مبالغی که در هیئت وزیران تصویب شده است غیر از مصوبه ای است که برای جبران خسارات و بازسازی زیربناها و ابنیه دولتی انجام اختصاص پیدا می‌کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر: 871467

وب گردی

وب گردی