تربیت شدگان انگلیس و آمریکا حفظ استقلال کشور را نمی‌خواهند

امام جمعه موقت در تهران گفت: امروز اگر برخی عناصر نفوذی داخلی و تربیت‌شدگان انگلیس و آمریکا بگذارند و سنگ‌اندازی نکنند، می‌توانیم حافظ استقلال کشورمان باشیم.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در مراسم روضه دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه در زیارت اربعین به فلسفه قیام عاشورا اشاره شده است، اظهار کرد: امام حسین(ع) در روز عرفه فلسفه و تاکتیک قیام خودشان را خطاب به آنهایی که به طمع پست و مقام می‌خواستند در سفر به کوفه ایشان را همراهی کنند، اعلام کردند. امام(ع) فرمودند سفری که من می‌روم، یک سفر حکومتی نیست، بلکه حرکتی برای مبارزه و قیام علیه یک مستکبر است.

وی افزود: در انقلاب اسلامی هم جریان ملی‌گرا و سازمان منافقین فکر می‌کردند اگر به امام خمینی(ره) کمک کنند، بعد از پیروزی انقلاب به وزارت و صدرات می‌رسند و در واقع با یک خیال خام به انقلاب کمک می‌کردند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: در آن مقطع، برخی روحانیون هم بودند که دَم از ولایت فقیه می‌زدند و آن را با دلایل روشنی اثبات می‌کردند اما وقتی به پست و مقام نرسیدند، به مقابله با انقلاب پرداختند و معاند نظام اسلامی شدند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: اگر انقلاب اسلامی عزت، اقتدار و استقلال برای ملت به ارمغان آورده، ناشی از عشق و ارادتی است که شهدای ما به مکتب عاشورا و ولایت داشتند. هدف آن ها از حضور در جبهه‌ها، این نبود که بخواهند روزی برای خود رای جمع کنند و کیسه‌ای بدوزند. شهدا به دنبال تجارت دنیوی نبودند بلکه می‌خواستند با خدا معامله کنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید با شیطان و هوای نفس تجارت نکنید چراکه تمام سرمایه‌تان نابود خواهد شد، گفت: به عنوان مثال نباید برای کسب موقعیت و رای آوردن از مسائل حرام و روش‌های غربی استفاده کنیم و مدام به مردم دروغ بگوئیم.

وی در ادامه با اشاره به فرازی از خطبه فدکیه، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) در این خطبه، جهاد را مایه عزت مسلمانان می‌دانند. این یعنی اگر یک ملتی در مقابل ظلم زورگویان عالم و غارتگران بین‌المللی ایستاد و تسلیم آن ها نشد، خداوند عزتمندشان خواهد کرد. امروز عزت ملت ایران، حاصل خون شهدای انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه شهدای موتلفه اسلامی در زمره اولین شهدای انقلاب محسوب می‌شوند، گفت: جوشش خون این شهدا سبب رونق نهضت امام خمینی(ره) و حصول استقلال برای ملت ایران شد.

وی افزود: امروز اگر برخی عناصر نفوذی داخلی و تربیت‌شدگان انگلیس و آمریکا بگذارند و سنگ‌اندازی نکنند، می‌توانیم حافظ استقلال کشورمان باشیم.

امام جمعه موقت تهران مهم ترین جنگ امام حسین(ع) با دشمنان را جنگ نرم دانست و تاکید کرد: تسلیحات جنگ سخت در جبهه سیدالشهدا(ع) خیلی کاربردی ندارد بلکه خون مهم ترین سلاح محسوب می‌شود و مظلومیت هم بالاترین قدرت اثرگذار است. در جبهه جنگ نرم، بانوان و کودکان ۶ ماهه هم می‌توانند فرماندهی کنند.

وی تصریح کرد: اطراف امام حسین(ع) را گرگ‌های خون خوار و بی رحم گرفته بودند که برخی از آن ها همین داعشی‌ها بودند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: داعشی ها مطمئن بودند با نقشه آمریکایی و صهیونیستی می‌توانند جبهه مقاومت را تنگ کرده و حصار امنی برای اسرائیل درست کنند.

وی ادامه داد: یکی از فرماندهان داعشی که قرار بود جای بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه شود، گفته بود ما باید دولتی اموی تشکیل بدهیم اما تجربه گذشتگان خود را تکرار نخواهیم کرد؛ یزید، مردان بنی هاشم را کُشت اما زنان آن ها را باقی گذاشت اما ما باید زنان شیعی را هم از بین ببریم و به طور کل نسل این‌ها را برداریم.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: امام حسین(ع) با چنین جانورهایی طرف بود ولی امام(ره) در آنجا هم به ما آموخت که شمشیر ایشان برای انتقام بالا نمی‌رود بلکه جنگ، برای انجام ماموریت الهی است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به هجمه‌ها فرهنگی دشمن، تصریح کرد: دنیا می‌خواهد ایمان و شهادت‌طلبی را از ما بگیرد و ما را به رفاه‌طلبی، ابتذال و هرزگی بکشاند.

حجت‌الاسلام صدیقی گفت: امروز شبکه‌های مجازی، ماهواره‌ها و برخی عناصر نفوذی داخلی اصرار دارند که کسی در کشور از بی‌حجابی، فساد و رانت‌خواری، رای گرفتن با پول و انواع خلاف شرع‌ها صحبت نکند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به زیارت اربعین گفت: در این زیارت به ما هشدار داده شده است که اگر دیدید کار به دست نا اهلان افتاد، شما با نثار خون‌تان به میدان بیایید و از تحریم و تهدید نهراسید.

وی افزود: زیارت اربعین چهره کریه بی‌ ولایت‌ها، پیروان سکولار، حاکمیت غیر خدا و حامیان جدایی سیاست از دیانت را نشان می‌دهد. این زیارت به ما می‌گوید که اگر از آرمان‌های شهدا که همان دفاع از خط ولایت است، جدا شدیم و به امیال دنیوی روی آوردیم، ممکن است خون امام‌ خود را هم بریزیم.

منبع: مهر

کد خبر: 871587

وب گردی

وب گردی